بهترین پمپ آب خانگی

بهترین پمپ آب خانگی

انتخاب بهترین پمپ آب خانگی یکی از موضوعات پرچالش برای خانه ها و ساختمان های مسکونی است که پارامترهای مختلفی روی آن تاثیر می گذارد. اما مهم ترین پارامتری که این هدف را محقق می سازد، انتخاب بهترین برند پمپ آب خانگی است. امروزه برندهای مختلفی در بازار وجود دارند که هر کدام کیفیت متفاوتی را ارائه می دهند. آشنایی با بهترین برند می تواند انتخاب را راحت تر کند و با خیال آسوده پمپ آب مناسب ساختمان را خریداری کنید.

پمپ آب خانگی لئو
پمپ آب خانگی لئو

راهنمای انتخاب بهترین مدل پمپ آب خانگی

ویژگی های مهمی برای انتخاب پمپ های آب خانگی باید در نظر بگیریم. معمولا این ویژگی ها روی پلاک دستگاه نوشته شده است:

  • اسب بخار

این ویژگی برای پمپ های دارای موتور تعریف می شود و بیانگر ظرفیت موتور است. در واقع هر چه قدرت موتور بیشتر، اسب بخار رقم بالاتری دارد.

  • هد پمپ

هد پمپ قدرت انتقال آب را نشان می دهد. این ویژگی برای ساختمان های چند طبقه بسیار مهم است و هر چه طبقات بالاتر باشد، هد پمپ باید به میزان مناسب انتخاب شود. این میزان روی پمپ خانگی با عنوان Max درج شده است. به همین دلیل، هر چه طبقات ساختمان باشد، باید میزان هد پمپ بیشتر از آن انتخاب شود.

  • دبی پمپ

از دیگر ویژگی های مهم برای انتخاب بهترین پمپ آب خانگی می توان به دبی اشاره کرد. دبی پمپ همان میزان آب خروجی در دقیقه است. این پارامتر رابطه مستقیمی با فشار آب دارد و مقدار آن براساس نیاز ساختمان انتخاب می شود. دبی براساس واحد اندازه گیری مترمکعب بر ثانیه به نمایش گذاشته می شود بیانگر این است که چه مقدار آب در یک مدت زمان مشخص از نقطه ای به نقطه دیگر منتقل می شود.

پمپ آب خانگی لئو
پمپ آب خانگی لئو

بهترین مارک پمپ آب خانگی کدام است؟

یکی از شرکت های معروف برای خرید بهترین برند پمپ آب خانگی ایرانی، آبارا است. این برند تجهیزات و خدمات مختلفی در این زمینه ارائه می دهد. محصولات آبارا نیز براساس استانداردهای روز دنیا تولید می شود و به دلیل تنوع و کیفیت بالای آن ها مشتریان به راحتی می توانند پمپ آب مناسب خود را انتخاب کنند.

معرفی چندتا از بهترین و محبوب ترین پمپ آب های خانگی

در این قسمت با چند نمونه از محبوب ترین پمپ های برند آبارا آشنا می شوید:

1.پمپ آب خانگی سری PRA

این مدل پمپ با ابعاد کوچک طراحی شده است و نصب راحتی دارد. قیمت آن بسیار مناسب و توان پمپ بین 0.5 الی 2 اسب بخار انتخاب شده است. سری های 0.5 اسب بخار برای خانه های مسکونی پیشنهاد می شود.

جنس پروانه و بدنه پمپ سری PRA بسیار باکیفیت است و سری های آن تحمل فشار تا 12 بار را دارد. اندازه ورودی و خروجی پمپ نیز حدود 1 اینچ است.

 

2.پمپ آب خانگی سری CMA

یکی دیگر سری های با کیفیت برند ابارا، پمپ آب خانگی CMA است. این محصول از جنس برنج و چدن طراحی می شود و به دلیل کم صدا بودن محبوب زیادی دارد. توان این سری ابارا بین 0.5 الی 3 اسب بخار است که حداکثر دمای قابل تحمل آن 50 درجه سانتی گراد بیان می شود. سری مدل های CMA مختلف است که با قطر خروجی 1 اینچ ارائه می شود. از دیگر ویژگی های پمپ می توان به سانتریفیوژی و تک پروانه بودن آن اشاره کرد.

3.پمپ آب خانگی سری CDA

پمپ های سری CDA از جمله پمپ های دیگر سانتریفیوژی است که به صورت دو پروانه ای تولید می شود. توان پمپ ها بین 3.4 الی 5.5 تعریف شده است که مدل های سایز بزرگ حداکثر فشار 12 بار را تحمل می کند. قطر خروجی پمپ نیز بین 1 الی 1.4 اینچ است و بدنه ای از جنس چدن دارد. همچنین جنس پروانه برنج و شافت آن استیل است.

  1. پمپ آب خانگی سری AGA

از دیگر بهترین و پرفروش ترین پمپ آب خانگی این برند می توان به سری AGA اشاره کرد که به نام دیگر جتی ابارا معروف است. این پمپ با فشار بیشتر و دبی کمتر طراحی شده است. قطر این مدل حدود 1 اینچ تعریف می شود و برای مصارف خانگی انتخاب بسیار پیشنهاد می شود. توان پمپ نیز 0.75 کیلو وات است و از متریال مختلفی مانند چدن، برنج و استیل برای ساخت آن استفاده می شود.

نکات مهم خرید پمپ آب خانگی

شاید خیلی ها برای خرید پمپ به سراغ پرفروش ترین پمپ آب خانگی می روند. اگرچه این عقیده تاحدودی باعث اطمینان بیشتر نسبت به انتخاب می شود، اما بهتر است برخی نکات را در نظر بگیرید:

  • میزان صدای پمپ

احتمالا هنگام خرید با برخی اسامی پمپ با عنوان بی صدا بودن روبرو شده اید. اگرچه این مدل پمپ ها صدا کمتری دارند و میزان صدا تولید شده از آن ها آزاردهنده نیست، اما پمپ کاملا بی صدا وجود ندارد. اگر پمپ قرار است در مکانی نصب شود که صدا آن به گوشتان می رسد، مدل های بشقابی انتخاب بهتری است.

  • همخوانی قدرت پمپ و مصرف انرژی

اگر قدرت پمپ خریداری شده از نیاز ساختمان بیشتر باشد، این انتخاب منطقی نخواهد بود. زیرا میزان مصرف انرژی بیش از حد بالا می رود و باعث افزایش هزینه های مصرفی می شود. پس هنگام خرید بهترین پمپ آب خانگی به ولتاژ و توان دستگاه توجه ویژه داشته باشید.

  • تولید براساس استانداردها و تاییدیه ها

داشتن گواهینامه های استاندارد از دیگر ویژگی های مهم برای خرید پمپ خانگی است. ثبت گواهینامه ها بیانگر این است که از کیفیت و عملکرد پمپ خیالتان آسوده است. گواهینامه هایی همچون ISO، UL و CE از جمله مواردی است که اصالت و ایمنی بودن پمپ را به اثبات می رساند.

  • دقت به قیمت پمپ

اگر برای خرید پمپ، بودجه مشخصی در نظر دارید، باید در کنار توجه به کیفیت دستگاه به سراغ نمونه های مقرون به صرفه بروید. البته فراموش نکنید قیمت بهترین پمپ آب خانگی نسبت به نمونه های شناخته نشده گران تر است.

  • خرید از فروشگاه های معتبر

در آخرین مرحله مراجعه به فروشگاه های معتبر و شناخته شده بسیار مهم است. فروشگاهی که کیفیت محصولات را تضمین کند و برندهای مطرح را پیشنهاد دهد. همچنین قیمت منصفانه ای برای محصولات در نظر بگیرد.

  • گارانتی و خدمات پس از فروش

زمانی که برندهای معتبر را برای خرید انتخاب می کنید، گارانتی و خدمات پس از فروش برایتان مطرح می شود. بیشتر برندهای شناخته شده دارای حداقل یک سال گارانتی هستند. نحوه ارائه خدمات پس از فروش نیز روی جلب نطر شما تاثیر فوق العاده ای می گذارد. این خدمات می تواند شامل نصب و راه اندازی، تعمیر و نگهداری و تامین قطعات یدکی باشد.

  • نصب و نگهداری راحت

یکی دیگر از معیارهای خرید پمپ آب، توجه به نحوه نصب و نگهداری ان است. هر چه نصب محصول راحت تر باشد، دردسر کمتری برای اجرای آن خواهید داشت. برخی از پمپ ها با خواندن دستورات داخل دفترچه به آسانی نصب می شوند و نکات نگهداری داخل دفترچه نوشته شده است.

کلام آخر

این روزها نصب بهترین پمپ آب خانگی برای رفع مشکل کم آبی بسیار رواج پیدا کرده است. انتخاب پمپ مناسب یکی از دغدغه صاحبان خانه به حساب می آید که باید پارامترهای مهم برای خرید آن در نظر گرفته شود. چراکه در صورت موفقیت آمیز بودن خرید، از بروز مشکلات احتمالی و هزینه های مربوط به تعمیر و نگهداری پیشگیری می شود.

کلید اتوماتیک پمپ آب
قیمت مخزن پمپ آب خانگی
قیمت پمپ آب
تعمیر ست کنترل پمپ آب
اتوماتیک پمپ آب پنتاکس

دیدگاهتان را بنویسید