پمپ آب برای آپارتمان

پمپ آب برای آپارتمان

همانطور که می‌دانید افزایش جمعیت باعث شده که ساخت خانه‌ها به سمت چندین طبقه و برج‌های مختلف پیش رود از این رو دیگر خبری از خانه‌های ویلایی نیست و امروزه به طرفداران آپارتمان نشینی روز به روز افزوده می‌شود. اما با افزایش طبقات، افرادی که در طبقات بالاتر زندگی می‌کنند مدام با کاهش فشار آب و کمبود آب مواجه می‌شوند. قطعاً اگر شما هم در یکی از آپارتمان‌های شهرتان زندگی می‌کنید می‌دانید که کمبود آب چقدر می‌تواند غیر قابل تحمل و ناخوشایند باشد.

در واقع آب برای هر زمان و هر لحظه‌ای لازم بوده از این رو اگر شما نتوانید دوش بگیرید یا برای پخت غذا از آب استفاده کنید بدون شک کلافه و عصبی خواهید شد و باید برای این وضعیت چاره‌اندیشی کنید. بهترین و عاقلانه‌ترین کار در این زمینه استفاده از پمپ آب برای آپارتمان است.

 در ادامه قصد داریم به معرفی پمپ آب و انواع آن بپردازیم علاوه بر آن در رابطه با مزایا و قیمت و خرید پمپ آب نیز اطلاعاتی در اختیارتان خواهیم گذاشت به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم ادامه این مطلب را از دست ندهید شاید شما هم یکی از افرادی باشید که از کم آبی در طبقات بالای آپارتمان‌ها رنج می‌برید.

پمپ آب چیست؟

اولین سوالی که در رابطه با این مطلب به ذهنتان خطور می‌کند این است که پمپ آب چیست و چگونه کار می‌کند. پمپ آب در واقع یک دستگاه برقی بوده که با اتصال به برق می‌تواند آب را با فشار بالاتر و به صورت مستمر به محل مورد نظر انتقال دهد. به عنوان مثال شما یک پمپ آب برای یک آپارتمان ۱۰ طبقه نصب می‌کنید و این پمپ، آب را با فشار معین تا طبقه دهم به صورت مستمر پمپاژ می‌کند.

زمانی که از مستمر بودن فشار آب صحبت می‌شود منظور این است که شما شاهد قطع و وصل شدن آب یا کم و زیاد شدن آن نخواهید بود. از این رو با خیال راحت می‌توانید دوش بگیرید غذا درست کنید و شستشوی انواع لباس‌ها ظرف‌ها و دیگر موارد را انجام دهید. در واقع عملکرد دستگاه پمپ آب با استفاده از هوا و برق بوده که باعث می‌شود آبی که در مخزن وجود دارد با فشار زیاد به سمت بالا و ارتفاعات بلند پمپاژ شود و آب آن منطقه را تامین نماید.

کاربرد پمپ آب چیست؟

با توجه به کارایی و نحوه عملکرد پمپ آب سوالی که پیش می‌آید در رابطه با این است که کاربرد این پمپ چه بوده و برای چه مکان‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟ گاهی ممکن است تصور کنید که پمپ آب را فقط برای آپارتمان‌ها استفاده می‌کنند اما سخت در اشتباهید؛ چرا که پمپ‌ها به خاطر قدرت و انواع مختلفی که دارند در موارد مختلفی نیز استفاده می‌شوند. به طور کلی می‌توان گفت گستره استفاده از پمپ آب بسیار بالا بوده و در موارد زیر کاربرد دارد:

  • از پمپ آبی که فشار بالایی را القا می‌کند برای انواع ساختمان‌های مسکونی و آپارتمان‌ها و حتی کارخانه‌ها نیز استفاده می‌شود.
  • برای جابجایی آب در موارد مختلف از پمپ آب استفاده می‌کنند.
  • از دیگر کاربردهای پمپ آب می‌توان به استفاده در استخرها و تخلیه آب انبارها اشاره کرد.
  • برای تامین سرمایش و گرمایش از پمپ آب بهره می‌برند.
  • آتش نشانی‌ها و جایگاه‌هایی که پمپاژ آب نیاز دارند استفاده از پمپ آب بهترین انتخاب خواهد بود.

اکنون که به کاربرد وسیع پمپ آب در دنیای امروز پی بردید بهتر است انواع آن را بشناسید تا در جهت تهیه پمپ آب مناسب با آپارتمان خود اقدام کنید.

انواع پمپ آب برای آپارتمان

تاکنون تنوع بسیار زیادی از ساخت و تولید پمپ آب ارائه شده است تا افراد بتوانند متناسب با نیاز خود این پمپ‌ها را خریداری کرده و در آپارتمان‌ها نصب نمایند. بدون شک استفاده از پمپ قوی و قدرتمند کارایی بیشتری داشته اما باید به این موضوع هم توجه داشته باشید که هر آپارتمانی به پمپ آبی با ظرفیت مناسب و معین نیاز دارد. به عنوان مثال آپارتمانی که ۲۰ طبقه است نیاز به پمپ آبی قدرتمندتر از پمپ آب یک آپارتمان ۸ طبقه خواهد داشت. انواع پمپ آب برای آپارتمان به شرح زیر است:

پمپ آب نیم اسب بخار

معمولاً پایین‌ترین مدل پمپ آب به نیم اسب بخار شناخته می‌شود. اینو پمپ آب قدرت ضعیف‌تری نسبت به پمپ آب‌های دیگر داشته و در ساختمان‌هایی با متراژ ۱۵۰ متر یا کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع اگر شما در منطقه‌ای کم آب هستید و می‌خواهید فشار آب را بیشتر کنید می‌توانید برای آپارتمان یک طبقه خود از پمپ آب نیم اسب بخار استفاده نمایید.

  • پمپ آب یک اسب بخار

دسته دیگر از پمپ آب‌های آپارتمان به پمپ آب یک اسب بخار تقسیم می‌شوند که قدرت و پمپاژ بیشتری نسبت به پمپ آب نیم اسب بخار دارند. طبیعی است که در آپارتمان‌ها با طبقات بیشتری بتوان از آنها استفاده کرد. اما باید توجه داشته باشید که پمپ آب یک اسب بخار خود به سه دسته تقسیم می‌شود که این سه دسته به شرح زیر هستند:

  1. پمپ آب یک اسب جتی: دسته اول از پمپ آب یک اسب بخار به پمپ آب یک اسب جتی معروف است و در واقع بیشترین کاربرد این نوع پمپ برای آپارتمان‌های چهار طبقه ۸ واحدی با حداقل متراژ ۶۸ متری در نظر گرفته شده است. بنابراین می‌توان گفت ظرفیتی بیش از این را پوشش نخواهد داد و تنها برای چنین موقعیتی بهترین انتخاب به نظر می‌رسد.
  2. پمپ آب یک اسب بشقابی: به دنبال دسته بندی پمپ آب یک اسب بخار دسته دوم با نام یک اسب بشقابی شناخته می‌شود. پمپ آب یک اسب بشقابی در واقع ظرفیتی برای پمپاژ آب با فشار بالا جهت آپارتمان‌های سه طبقه و ۶ واحدی تعبیه شده که متراژ هر واحد آن تقریباً ۷۵ متر باشد. می‌توان گفت چنین ظرفیتی مناسب بوده و می‌توان از این نوع پمپ بهره گرفت.
  3. پمپ آب یک اسب دو پروانه‌ای: از میان پمپ آب یک اسب بخار می‌توان به پمپ آب یک اسب دو پروانه اشاره کرد این نوع پمپ آب نیز برای آپارتمان‌های چهار طبقه ۸ واحدی با متراژ ۷۵ متر مناسب بوده و این میزان ظرفیت را پوشش می‌دهد. در واقع استفاده از این نوع پمپ آب برای چنین آپارتمان‌هایی ایده‌آل به نظر می‌رسد.
  • پمپ آب دو اسب بخار

دسته دیگر از پمپ آب‌هایی که برای آپارتمان مورد استفاده قرار می‌گیرند در ظرفیت دو اسب بخار جای گرفته که برای ساختمان‌هایی با طبقات بیشتر یعنی ۵ طبقه و ۱۴ واحد ۱۰۰ متری آب را با فشار بالا پمپاژ کرده و نیاز آب آپارتمان را تامین می‌کند.

اکنون دیگر اطلاع دقیقی در رابطه با انواع پمپ آب برای آپارتمان دارید از این رو انتخاب و خرید برایتان آسان‌تر می‌شود در این میان می‌توانید به نکات مهم به هنگام انتخاب پمپ آب برای آپارتمان نیز توجه کنید که در ادامه به آن پرداخته‌ایم.

نکاتی که باید در انتخاب پمپ آب برای آپارتمان به آنها توجه کرد

اگر برای خرید پمپ آب برای آپارتمان به فروشگاه‌های مختلف مراجعه می‌کنید باید موارد و نکات مختلفی را مد نظر قرار دهید و با توجه به آنها بهترین انتخاب را داشته باشید. این نکات به شرح زیر هستند:

  • تعداد طبقات ساختمان از جمله مواردی است که برای انتخاب پمپ آب باید حتماً مورد بررسی قرار گیرد. هرچه تعداد طبقات ساختمان بیشتر باشد پمپی که برای آن انتخاب می‌کنید ظرفیت پمپاژ آبی بیشتری را باید دارا باشد.
  • از دیگر موارد مهم در انتخاب پمپ آب متراژ ساختمان است زیرا هرچه بیشتر باشد قطعاً پمپ آب با کشش و قدرت بالاتری را می‌طلبد. در این میان اگر آپارتمانی با متراژ کم دارید بهتر است پمپ آبی با قدرت پایین‌تر انتخاب نمایید.
  • میزان آب مصرفی آپارتمان از مهمترین موارد به هنگام انتخاب پمپ آب است. در واقع آپارتمان‌های مسکونی به خاطر اینکه ساکنین آن برای موارد مختلفی از آب استفاده می‌کنند قطعاً مصرف آب بالاتری داشته و به پمپ آب با قدرت بیشتری نیازمند خواهند بود. این در حالیست که آپارتمان‌های تجاری نیاز به پمپ آب قوی و قدرتمند ندارند زیرا مصرف آب آنها کمتر است در واقع این آپارتمان‌ها آبی برای دوش گرفتن و شستشوی لباس‌ها و ظرف‌ها تامین نمی‌کنند.
  • تعداد شیر و اتصالات موجود در یک آپارتمان می‌تواند در انتخاب پمپ آب تاثیرگذار باشد. در این زمینه هرچه شیر و اتصالات یک آپارتمان بیشتر باشد قطعاً پمپ آب قدرتمندتری برای پمپاژ آب به این اتصالات نیاز خواهد بود.
  • علاوه بر توجه به نکات مهم در رابطه با آپارتمان باید به مشخصات فنی پمپ آب نیز توجه داشته باشید به عنوان مثال ارتفاع پمپ آب برای آپارتمان را بررسی نمایید.
  • میزان آبدهی، بازده پمپ و دبی پمپ آب از دیگر مواردی است که باید به هنگام انتخاب پمپ به آنها توجه نمود.

آپارتمان‌هایی که بیش از ۲۰ واحد دارند و متراژ آنها بیشتر است معمولاً از پمپ بوستر استفاده می‌کنند. پمپ بوسترها نیز برق زیادی مصرف نموده بنابراین برای تقویت برق و پمپاژ آنها از سیستم‌های اینورتر استفاده می‌نمایند.

مزایای پمپ آب برای آپارتمان

استفاده از پمپ آب برای آپارتمان مزایای بسیار زیادی را به همراه دارد در واقع همین مزایا سبب استفاده بیشتر از پمپ آب در انواع ساختمان‌ها شده و روز به روز به طرفداران آن افزوده می‌شود همین مورد فروش بیشتر فروشگاه‌ها برای ارائه انواع پمپ آب را به همراه داشته است. از مهمترین مزایای پمپ آب برای آپارتمان می‌توان به افزایش فشار آب اشاره کرد در واقع شما دیگر فشار ضعیف آب را مشاهده نخواهید کرد و همواره همه مصارف خود را با آبی با فشار فوق العاده انجام خواهید داد. دومین مزیت استفاده از پمپ آب برای آپارتمان افزایش آب است که این نوع پمپ‌ها مخازنی دارند و آب بیشتری با تقویت فشار بالاتری در اختیار شما قرار می‌دهند. پس بهتر است زمان را هدر ندهید و دیگر به این وضعیت کم آبی و کاهش فشار آب خاتمه دهید. با خرید یک پمپ آب برای آپارتمان دیگر چنین مشکلاتی نخواهید داشت.

قیمت پمپ آب برای آپارتمان چقدر است؟

از مهمترین دغدغه‌هایی که شما ممکن است به آن فکر کرده باشید و برایتان یک چالش ایجاد کرده باشد در واقع مربوط به قیمت پمپ آب برای آپارتمان می‌شود. در واقع هم اکنون نمی‌توان قیمت دقیقی از پمپ آب گزارشگر چرا که عوامل مختلف بر قیمت این محصول اثرگذار هستند. از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت پمپ آب برای آپارتمان می‌توان به نوع پمپ اشاره کرد. در واقع شما متناسب با متراژ واحدهای یک آپارتمان و تعداد طبقات آن پمپ آب را انتخاب می‌کنید هرچه قدرت و ظرفیت پمپ بالاتر و بیشتر باشد به طبع قیمت بالاتری هم خواهد داشت.

عامل تاثیرگذار دیگر در قیمت پمپ آب برند و کیفیت آن است. برندهای مرغوب و با کیفیت بسیار زیادی در بازار وجود دارند که در مقابل ارائه چنین محصول فوق العاده‌ای هزینه بیشتری نیز دریافت می‌کنند. گاهی برخی فروشندگان نیز تاثیر بسیار زیادی در قیمت پمپ آب می‌گذارند در واقع برخی از آنها با وجود بالا رفتن تورم و نرخ ارز که بر روی ساخت و استفاده از متریال مختلف جهت تولید پمپ آب اثرگذار هستند در مقابل قیمت پمپ آب را افزایش خواهند داد. هرچند که شما می‌توانید قیمت دقیق انواع پمپ آب را از فروشگاه ما استعلام بگیرید مطمئن باشید که ما پمپ‌های آب با کیفیت و مرغوب را با قیمت مناسب به شما ارائه می‌کنیم.

خرید پمپ آب برای آپارتمان

اگر در فکر خرید پمپ آب مناسب با متراژ و طبقات آپارتمان خود هستید اصلاً نگران نباشید چرا که فروشگاه ما با چندین سال تجربه و سابقه درخشان در زمینه فروش انواع پمپ‌های آب فعالیت داشته و اولویت خود را رضایت مشتریان قرار داده است. از این رو شما می‌توانید بهترین مپ‌های موجود در بازار را با قیمتی منصفانه و با کیفیتی فوق العاده به صورت آنلاین سفارش داده و در محل مورد نظر تحویل بگیرید.

کلام پایانی

اکنون دیگر می‌دانید که پمپ آب برای آپارتمان یک دستگاه ضروریست زیرا با وجود آن می‌توانید آب را به میزان بیشتر و با تقویت فشار بالاتر جهت مصارف مختلف دریافت کنید. در این مطلب به انواع پمپ آب اشاره شد از این رو انتخاب آن برای آپارتمان با تعداد طبقات و متراژ مناسب راحت‌تر خواهد بود. مزایا و کاربردهای پمپ آب نشان می‌دهد که دستگاهی مفید و فوق العاده است که اگر آن را از فروشگاه ما خریداری کنید طول عمر بالایی را از آن مشاهده خواهید نمود. زمان را از دست ندهید و هم اکنون از طریق شماره تماس‌های زیر بار مشاوران و کارشناسان ما در ارتباط باشید.

شرکت پمپ لئو در سال  ۱۹۹۵ در کشور  چین تاسیس شد. این مجموعه با ساخت انواع بوستر پمپ آبرسانی، پمپ های آپارتمانی ، ساختمانی و صنعتی توانسته یکی از بهترین تولیدکنندگان پمپ با کیفیت در بازار های داخلی و بین الملی باشد و سالانه محصولات خود را به ۱۳۰ کشور جهان صادر کند. مجموعه صنعتی تولید کننده پمپ های آب لیو با ساخت انواع پمپ ها در مصارف مختلف خانگی، صنعتی و کشاورزی نیاز بازار مصرف کننده را تامین می کند.  جهت خرید پمپ لئو با مشاوران ما تماس بگیرید. 

کلید اتوماتیک پمپ آب
قیمت مخزن پمپ آب خانگی
قیمت پمپ آب
تعمیر ست کنترل پمپ آب
اتوماتیک پمپ آب پنتاکس

دیدگاهتان را بنویسید