پمپ آب کوچک

 

پمپ آب کوچک

پمپ آب کوچک نوعی پمپ آب خانگی است که به دلیل اندازه و ظرفیت آب کمتر نسبت به پمپ‌های بزرگ برای استفاده در خانه‌ها و آپارتمان‌های کوچک مناسب است. پمپ‌های آب انواع مختلفی دارند که باید بر اساس کارایی، اندازه، تعداد سطح انتخاب شوند و هر کدام قیمت متفاوتی دارند. یکی از الزامات انتخاب پمپ آب کوچک توجه به هد، دبی و همچنین ارزان بودن و قدرت خوب آن است. اگر قصد خرید و عرضه بهترین و مناسب‌ترین انواع پمپ آب کوچک را دارید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید و مناسب‌ترین اطلاعات را در این زمینه کسب کنید.

معرفی پمپ آب کوچک

پمپ آب کوچک در اندازه‌های بسیار کوچکتر از سایر پمپ‌های آب خانگی تولید و به فروش می‌رسد. این محصولات در کاربرد‌های بسیار متنوع با ویژگی‌ها و مزایای منحصر به فرد مورد پسند کاربران قرار می‌گیرند و به دلیل وزن سبک از پرکاربردترین و پرتقاضاترین پمپ‌های خانگی محسوب می‌شوند. همچنین جنس بدنه و پروانه آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، بنابراین شرکت‌های سازنده پمپ آب معمولاً این دستگاه‌ها را در مواد برنجی و فولادی عرضه می‌کنند.

یک پمپ آب کوچک مسئول فشار مورد نیاز برای روشن کردن آبگرمکن است. همچنین پمپ آب کوچک می‌تواند به لطف فلوسوئیچ جریان داخل لوله پمپ را روشن کرده و در مواقعی که از آب استفاده نمی‌شود آن را خاموش کند. این نوع پمپ معمولاً دارای یک موتور الکتریکی، یک پمپ و یک لوله است. موتور الکتریکی انرژی الکتریکی لازم را برای پمپ آب تأمین می‌کند و پمپ آب، آب را از سطح پایین به سطح بالا منتقل می‌کند. این پمپ‌ها در اندازه‌ها و ظرفیت‌های مختلفی تولید می‌شوند و برای انتخاب پمپ مناسب باید الزامات و شرایط محیطی مورد استفاده را در نظر بگیرید.

پمپ آب کوچک

کاربردهای پمپ آب کوچک

بیشتر پمپ‌های آب خانگی کوچک ۱۲ ولت هستند و به طور گسترده برای انتقال آب و مایعات استفاده می‌شوند و همچنین با برق و انرژی خورشیدی کار می‌کنند. به‌همین دلیل کاربردهای متنوع دارند که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • حمل‌و‌نقل و راه‌اندازی و کارکرد پمپ آب کوچک بسیار آسان است، به‌همین دلیل در سیستم‌های باغ که دارای یک صفحه پلی پروپیلن ضد زنگ تعبیه شده در محفظه پمپ هستند، کاربرد فراوان دارد.
  • این پمپ‌ها به دلیل فشرده بودن و عملکرد بی‌صدا در ساختمان‌ها به‌ کار می‌روند و همان پمپ آبگرمکنی هستند. پمپ آب کوچک بدون سر است، بنابراین نمی‌تواند آب را تا ارتفاع پمپاژ کند. اما این پمپ‌ها جریان آب بسیار خوبی دارند که برای مصارف خانگی کافی است. لازم به ذکر است که این پمپ‌ها برای آب گرم مناسب نیستند و فقط برای آب سرد استفاده می‌شوند.
  • پمپ‌های آب کوچک در کاربرد‌های مختلفی مانند کشاورزی، باغبانی، ایجاد امکانات آبیاری، تأمین آب منازل و مکان‌های کوچک و به طور کلی تأمین منابع آب در مناطقی که دسترسی به آب محدود است، استفاده می‌شوند.
  • همچنین از این پمپ‌ها برای تأمین آب در محیط‌های صنعتی، پرورش ماهی، دام و کاربرد‌های ساختمانی نیز استفاده می‌شود.

کاربرد پمپ آب کوچک

ویژگی‌ها و مشخصات پمپ آب کوچک

پمپ آب کوچک دارای ویژگی‌هایی مانند اندازه کوچک، وزن سبک، راندمان بالا و صدای کم است. در این بخش از مقاله به معرفی مشخصات این نوع پمپ آب می‌پردازیم.

  • دارای نیروی محرکه برقی
  • دارای سطح فشار یک بار
  • ساختار آن از نوع پمپ سانتریفیوژ است
  • دارای حداکثر دبی ۱۶ لیتر بر دقیقه
  • دسته پمپ آب از نوع پمپ خطی است
  • برق مصرفی آن از برق، باتری، انرژی خورشیدی
  • دارای ولتاژ ۱۲ ولت
  • دارای قدرت ۱۲۰ وات
  • جنس پمپ از برنز است
  • عمر موتور به طور متوسط ​​۲ سال
  • دارای وزن ۰. ۸ کیلوگرم
  • سایز پمپ آب ۶*۱۰*۱۷ سانتی‌متر
  • حداکثر ارتفاع ۱۰ متر

ویژگی‌های پمپ آب

خرید پمپ آب کوچک

خرید پمپ آب با توجه به تقاضای بسیار زیاد در زمینه‌های مختلف روز به روز در حال افزایش است که نشان از اهمیت استفاده از این نوع پمپ‌ها در زندگی روزمره مردم دارد.

پمپ آب کوچک برای بسیاری از فعالیت‌های کشاورزی نیز مناسب است اما هنگام خرید این پمپ می‌بایست به نکات مهمی که در زیر به آن‌ها اشاره شده است توجه کنید.

تعداد طبقات و واحد‌های ساختمانی

اگر قصد خرید پمپ آب برای ساختمان‌های کم طبقه اما تعداد واحد‌های زیاد را دارید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ مدل‌هایی بروید که دارای بالاترین دبی هستند. زیرا مصرف آب در این ساختمان بالا است. اما اگر قصد خرید این محصول را برای ساختمانی چند طبقه و چند واحدی دارید، بهتر است به سراغ مدلی با بالاترین سطح پمپاژ بروید تا بتواند با فشار مناسب آب را به طبقات بالای خانه هدایت کند.

قیمت پمپ آب کوچک

قیمت این محصول به عوامل مختلفی از جمله ارتفاع آب، دبی، مصرف انرژی و کیفیت قطعات بستگی دارد. قیمت مدل‌های موجود در بازار با توجه به قابلیت‌های آن‌ها بسیار متفاوت است و شما می‌توانید با توجه به نیاز و بودجه خود مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

مصرف انرژی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام خرید این محصول باید به آن توجه کرد میزان برق مصرفی دستگاه است. توصیه می‌کنیم نوع نیاز خود، تعداد طبقات و واحد‌های ساختمان را در نظر بگیرید و بر اساس آن خرید خود را انجام دهید. زیرا در صورت خرید دستگاهی با توان بالاتر، هزینه برق مصرفی ساختمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.

قطر لوله و اتصالات ورودی و خروجی

هنگام خرید پمپ آب کوچک، قطر لوله و اتصالات ورودی و خروجی معیار‌های مهمی در نظر گرفته می‌شوند. در واقع باید اطمینان حاصل کرد که قطر ورودی و خروجی پمپ با قطر لوله‌های موجود در خانه مطابقت دارد و بدون نیاز به استفاده از محلول‌های خاص و تغییرات اساسی در آب و فاضلاب، می‌توان پمپ را نصب کرد.

کیفیت پمپ آب کوچک

پمپ‌های مختلفی در بازار وجود دارد که هر کدام قیمت و کیفیت متفاوتی دارند. در انتخاب پمپ به قیمت آن توجه نکنید بلکه پمپی با کیفیت و کارایی مناسب خود خریداری کنید.

گارانتی و خدمات پس از فروش

دو گزینه گارانتی طولانی‌مدت و ارائه خدمات پس از فروش نشان از معتبر بودن فروشگاهی است که پمپ خود را از آن خریداری می‌کنید. این دو گزینه تاثیر مهمی در خرید پمپ آب شما دارند.

 

خرید پمپ آب خانگی کوچک

پمپ آب کوچک از نوع آبگرمکنی

پمپ آبگرمکن یکی از مینی پمپ‌ها یا همان پمپ آب کوچک است که کاربرد اصلی آن افزایش فشار آب آبگرمکن است تا بتوان از آن برای مصارف خانگی نیز استفاده کرد. این پمپ با پمپ آب معمولی مانند پمپ نیم اسب بخار مقایسه می‌شود. صدای کمتری تولید می‌کند و می‌توان آن را پمپ آب بی‌صدا نامید، البته در حین کار صدای کمی تولید می‌کند. این پمپ دارای کلید روشن و خاموش است که بسته به جریان آب کار می‌کند. یعنی وقتی شیر آب باز است. پمپ را روشن کنید و با بستن شیر پمپ را خاموش کنید. پمپ آب آبگرمکن کوچک را نمی‌توان برای بیش از یک واحد استفاده کرد.

قیمت خرید پمپ آب کوچک

پمپ‌های آب کوچک به دلیل کارایی و قدرتی که دارند عموماً ارزان‌تر از بقیه پمپ‌ها هستند. قیمت پمپ آب کوچک یکی از مهم‌ترین عوامل در انتخاب و خرید این محصول است که به همین دلیل خریداران اغلب سعی می‌کنند ارزان‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین گزینه را در خرید خود در اولویت قرار دهند. قیمت پمپ آب به پارامتر‌های مختلفی بستگی دارد که باعث می‌شوند محصول قیمت ثابتی نداشته باشد. در این بخش از مقاله به بررسی عوامل تاثیر گذار در تعیین قیمت نهایی پمپ آب خانگی کوچک می‌پردازیم.

  1. نوع پمپ آب کوچک

نوع پمپ آب انتخابی برای مصارف خانگی بسیار مهم است و هر کدام دارای قیمت متفاوتی است.

  1. ظرفیت پمپ آب

ظرفیت یک پمپ نیز بر هزینه آن تأثیر می‌گذارد. پمپ‌های با ظرفیت بالاتر اغلب گران‌تر هستند.

  1. تأثیر برند بر قیمت بهترین پمپ آب

نام برند تاثیر زیادی بر قیمت بهترین پمپ آب خانگی کوچک دارد؛ زیرا هر چه برند معتبرتر باشد قیمت آن نیز بالاتر است. البته برای انتخاب پمپ مناسب باید به نکات مهمی مانند ارتفاع سر ساختمان، تعداد واحد، مدل مصرفی ساختمان، موقعیت جغرافیایی، نوع لوله و غیره توجه کنید.

قیمت پمپ

نکات مهم هنگام استفاده از پمپ آب کوچک

در این بخش قصد داریم نکات مهم استفاده از پمپ آب کوچک را معرفی کنیم تا بتوانید بهترین و با کیفیت‌ترین محصول را خریداری کرده و تا مدت‌ها از عملکرد صحیح این محصول بهره‌مند شوید. این نکات عبارت‌اند از:

  • اگر فشار آب در واحد شما صفر است پمپ آب کوچک آبگرمکنی پاسخگوی نیاز‌های شما نیست. شما باید یک پمپ گریز از مرکز تهیه کنید.
  • اگر در طبقات بالای ساختمان هستید و می‌خواهید یک پمپ آب گریز از مرکز کوچک با توان نیم اسب بخار تهیه کنید، احتمالاً نیاز شما را برآورده نخواهد کرد، زیرا براساس هد مصرفی پمپ افزایش فشار آب تولید شده خیلی کم است.
  • پمپ آب از نوع آبگرمکنی نیازی به پمپ آب اتوماتیک ندارد.
  • دبی پمپ آبگرمکن زیاد نیست و نباید انتظار فشار کافی از آن داشته باشیم.
  • اگر به دنبال یک پمپ بی‌صدا هستید، می‌توانید پمپ آب کوچک آبگرمکنی را خریداری کنید.

سخن آخر

در این مقاله ابتدا با نحوه عملکرد پمپ آب کوچک، ویژگی‌ها و نکات مهم خرید و قیمت آن آشنا شدید. مزایای استفاده از پمپ آب کوچک شامل صرفه‌جویی در مصرف آب، هزینه کمتر انرژی، سهولت نصب و استفاده و کاهش نیاز به تعمیر و نگهداری است. با توجه به مزایا و کاربرد‌های پمپ‌های آب کوچک، راه حلی مقرون به صرفه و کاربردی است که می‌تواند در کاربرد‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

 

شرکت پمپ لئو در سال  ۱۹۹۵ در کشور  چین تاسیس شد. این مجموعه با ساخت انواع بوستر پمپ آبرسانی، پمپ های آپارتمانی ، ساختمانی و صنعتی توانسته یکی از بهترین تولیدکنندگان پمپ با کیفیت در بازار های داخلی و بین الملی باشد و سالانه محصولات خود را به ۱۳۰ کشور جهان صادر کند. مجموعه صنعتی تولید کننده پمپ های آب لیو با ساخت انواع پمپ ها در مصارف مختلف خانگی، صنعتی و کشاورزی نیاز بازار مصرف کننده را تامین می کند.  جهت خرید پمپ لئو با مشاوران ما تماس بگیرید. 

دیدگاهتان را بنویسید