بهترین مارک اتومات پمپ آب

بهترین مارک اتومات پمپ آب

اتومات پمپ یا ست کنترل پمپ آب وسیله‌ای است که با کمک آن می‌توان تعداد دفعات روشن یا خاموش شدن پمپ را کنترل کرد. به این وسیله دیجیتال پمپ آب یا کلید اتومات پمپ هم گفته می‌شود. پمپ آب یک وسیله بسیار کاربردی است و با کمک آن می‌توانید میزان فشار آب و سیالات را افزایش دهید. زمانی که شیر آب یا سیالات را باز می‌کنید، پمپ شروع به کار می‌کند و زمانی که آب را می‌بندید، پمپ خاموش می‌شود. در واقع اتومات پمپ برای کنترل تعداد دفعات خاموش و روشن شدن پمپ مورد استفاده قرار می‌گیرد و مهم‌ترین هدف آن جلوگیری از خسارت‌ها و آسیب‌های احتمالی از روشن بودن دائم پمپ آب است. علاوه بر آن، نقش مهمی را در صرفه‌جویی در مصرف برق ایفا می‌کند. اگر به دنبال خرید بهترین مارک اتومات پمپ آب هستید تا انتهای مقاله با ما همراه شوید.

اجزای تشکیل دهنده اتومات  پمپ آب

اتومات پمپ آب از اجزای مختلفی تشکیل شده است که عبارتند از:

  • پیچ تنظیم فشار
  • قسمت بالای بدنه
  • فشارسنج
  • تابلوی پنل
  • بدنه میانی
  • پایین تنه
  • برد یا مدار
  • فنر تحت فشار
  • لاستیک‌های EPDM

فنر تحت فشار

نحوه کار اتومات پمپ آب

سیستم لوله کشی در هر محیطی گاهاً با مشکلاتی همراه است. یکی از این مشکلات همیشگی پایین بودن میزان فشار جریان آب است. اگر شما هم با این مشکل مواجه شده‌اید که حتماً مواجه شده‌اید به خصوص اگر در ساختمان‌های بلند و در طبقات بالا زندگی می‌کنید، باید برای افزایش فشار آب از یک وسیله به نام پمپ استفاده کنید.

پمپ اجزای مختلفی دارد که یکی از کاربردی‌ترین اجزای آن اتومات پمپ است. این دستگاه یک تابلو برق دارد که به دیافراگم متصل می‌شود. نحوه کار این قطعه به این صورت است که وقتی آن را به پمپ متصل می‌کنید و دو شاخه را به برق وصل می‌کنید، جریان و فشار آب را تنظیم می‌کند. اگر آب با فشار زیاد یا کم به این دیافراگم برخورد داشته باشد، برد الکتریکی فعال می‌شود و با ارسال برق به پمپ، باعث روشن شدن آن می‌شود. به این شکل وقتی شیر آب را باز می‌کنید ست کنترل پمپ یا اتومات پمپ روشن می‌شود و با بستن شیر، جریان برق قطع شده و پمپ خاموش می‌شود. بنابراین لازم نیست که پمپ به طور مداوم و یکسره کار کند. روشن بودن مداوم پمپ هم باعث کاهش طول عمر پمپ می‌شود و هم سر و صدای سرسام آوری دارد.

انواع اتومات پمپ آب

اتومات پمپ آب هم مانند هر دستگاه دیگری انواع و اقسام مختلفی دارد و به طور کلی به سه دسته تقسیم می‌شود.

  • ساده و بدون پیچ تنظیم
  • دارای منبع تحت فشار
  • دارای پیچ تنظیم

معرفی اتومات پمپ ساده و بدون پیچ تنظیم: این ست‌ها پیچ فشار ندارند. قابل تنظیم هستند و با توجه به فشار ثابت طراحی می‌شوند. یعنی برای آبی که فشار آن کمتر از دو بار نباشد مناسب هستند. قیمت اتومات پمپ ساده در مقایسه با سایر نمونه‌ها پایین‌تر است و معمولاً برای ویلاها، باغ‌ها و همچنین برای پمپ‌های ۰.۵ اسب بخار بهترین انتخاب محسوب می‌شود.

معرفی اتومات پمپ مجهز به پیچ تنظیم؛ این نمونه از اتومات پمپ، رایج‌ترین وسیله‌ای است که اغلب افرادی که از پمپ استفاده می‌کنند از آن کمک می‌گیرند. این قطعه دارای پیچ تنظیم است و امکان کنترل و تنظیم فشار آب را برای شما مهیا می‌کند. اگر قصد دارید که اتومات پمپ آب تهیه کنید این نوع اتومات می‌تواند برای شما مناسب باشد. چرا که جزو بهترین ست کنترل‌های پمپ محسوب می‌شود و فروش بالایی دارد. برندهای مختلفی این محصول را در بازار عرضه می‌کنند. اگر به دنبال بهترین برندها هستید تا انتها با ما همراه باشید؛ چرا که در ادامه بهترین مارک اتومات پمپ آب را معرفی می‌کنیم.

معرفی ست کنترل دارای منبع تحت فشار: برخی دیگر از انواع اتومات پمپ، یک مخزن یا منبع تحت فشار دارند که به عنوان هیدروتانگ معرفی می‌شود. این ست کنترل‌ها برای ساختمان‌هایی که تعداد طبقات آنها زیاد است مورد استفاده قرار می‌گیرند. این محصول نیز توسط برندهای مختلف در بازار عرضه می‌شود که معمولاً برندهای ایتالیایی در این زمینه کیفیت خوبی را به مشتریان ارائه می‌دهند. البته که برندهای ایرانی با کیفیتی هم هستند که می‌توانید برای خرید روی آنها حساب کنید که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

بهترین مارک اتومات پمپ آب

اتومات پمپ آب دستگاهی کاربردی است که توسط برندهای مختلف تولید و در بازار عرضه می‌شود. اگر قصد خرید اتومات پمپ دارید حتماً به سراغ برندهای فعال در این زمینه که اعتبار و سابقه بیشتری دارند بروید و به این واسطه، محصولی با کیفیت مرغوب و ایده‌آل تهیه کنید.

  • برند ابارا: یکی از برندهای بسیار معتبر و با کیفیت در این زمینه، برند ژاپنی ابارا است. این مرکز سال‌هاست در حوزه تولید و ارائه انواع پمپ آب و اتصالات آن فعالیت می‌کند و کیفیت محصولات آن کاملاً به اثبات رسیده است. انواع اتومات پمپ این برند تولیدی بر اساس اصول و استانداردهای جهانی تولید می‌شوند و در ساخت آن‌ها از بهترین نوع متریال و مواد اولیه بهره می‌گیرند. همچنین این محصولات به صورت کاملاً تضمین شده و همراه با ضمانت‌نامه به مشتریان ارائه می‌شوند. این موضوع می‌تواند اطمینان خاطری برای شما مشتریان عزیزی باشد که به برند ابارا اطمینان می‌کند.

برند لئو: از دیگر برندهای شناخته شده و معتبر در حوزه تولید پمپ و انواع اتصالات مربوط به این دستگاه می‌توان به شرکت لئو اشاره کرد. محصولات این شرکت با استفاده از بهترین متریال‌ها، بر پایه دانش و تخصص مهندسین، با استفاده از تکنولوژی‌های به‌روز و پیشرفته و ماشین آلات جدید تولید می‌شوند. همچنین به واسطه کیفیت بسیار بالا و تولید بر اساس استانداردهای جهانی، همواره از برترین برندها در این حوزه  شناخته‌ می‌شوند و بخش عظیمی از محصولات این برند به کشورهای اروپایی صادر می‌گردد. شرکت لئو، یکی از قابل اطمینان ‌ترین تولید کنندگان در حوزه تولید انواع پمپ و اتومات پمپ است که می‌توانید با خیال راحت به آن اعتماد کنید. محصولات این برند معتبر همراه با ضمانت کیفیت به مشتریان ارائه می‌شوند و ضمن داشتن قیمت بالا، کیفیت و طول عمر فوق العاده‌ای دارند.

مزایای اتومات پمپ آب

همانطور که گفته شد یکی از کاربردی‌ترین و اصلی‌ترین وظایف اتومات پمپ آب تنظیم کردن کاهش یا افزایش سطح فشار آب مصرفی است. باتوجه به اینکه بالا بودن فشار آب می‌تواند برای سیستم لوله کشی دردسرساز باشد برای تنظیم کردن کلید پرشر سوئیچ لازم است علاوه بر میزان فشار مورد نظر، به نوع سیستم لوله کشی آب ساختمان هم توجه داشته باشید. به طور کلی از مزایای مهم اتومات پمپ آب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تعمیر و نگهداری آن آسان است.
  • سر و صدای کمی دارد.
  • عملکرد بالا
  • کنترل پمپ آب به صورت کاملاً اتوماتیک و بدون نیاز به عملیات دستی
  • سازگار بودن با محیط زیست
  • ساخت با متریال با کیفیت

نحوه نصب اتومات پمپ آب

برای نصب کردن اتومات پمپ آب، بعد از اینکه سیستم پمپ آبرسانی را وصل کردید باید یک شیر یک طرفه برای جلوگیری از برگشت آب در قسمت سر آن قرار بدهید. سپس از یک پنج راهی کمک بگیرید و در آخر کلید اتوماتیک مکانیکی را روی آن نصب کنید. بعد از این مرحله، باید اقدامات لازم را جهت سیم کشی انجام دهید. سیم کشی اتومات پمپ باید با توجه به نوع سیستم پمپ آبرسانی صورت بگیرد..

در صورتی که از بوستر پمپ استفاده می‌کنید، باید سیم کشی را به تابلو برق وصل کنید. در صورتی که از بوستر پمپ استفاده نمی‌کنید، باید پرشر سوئیچ را به طور مستقیم به برق پمپ آب وصل کنید.

قیمت اتومات پمپ آب

اتومات پمپ آب انواع مختلفی دارد و هر نوع آن با توجه به ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که دارند، با متفاوت‌ترین قیمت‌ها به فروش می‌رسد. نوع ساده این محصول یکی از ارزان‌ترین مدل‌های اتومات پمپ است. اما آن دسته از اتومات‌هایی که قابلیت تنظیم شدن دارند، معمولا با قیمت بیشتری به فروش می‌رسند و  استفاده از آن‌ها نقش موثرتری در کنترل قطع و وصل شدن پمپ آب دارد.

علاوه بر آن، برند اتومات پمپ هم می‌تواند بر قیمت آن تاثیرگذار باشد. اگر برای خرید این محصول به سراغ برندهای با کیفیت و معتبر بروید، مسلماً باید مبلغ بیشتری بپردازید. اما کیفیت و کارایی و عملکرد مناسب این اتومات‌ها آنقدر زیاد است که در قبال هزینه‌ای که برای خرید آن‌ها می‌پردازید اصلا به چشم نمی‌آید.

خرید اتومات پمپ آب

برای خرید اتومات پمپ آب با بهترین کیفیت و ارزنده ترین قیمت، می‌توانید به سراغ برندهای لئو چینی و ابارا ژاپنی بروید. همچنین برای اینکه از اصل بودن محصول خریداری شده مطمئن باشید سعی کنید خریدتان را از فروشگاه‌های معتبر و با سابقه انجام دهید. در صورتی که برای انتخاب بهترین اتومات پمپ برای ساختمان خود با مشکلی مواجه شدید با فروشندگان گفت‌و‌گو کنید تا راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

سخن پایانی

پمپ آب خانگی به صورت خودکار قابلیت قطع و وصل شدن ندارد. بنابراین برای اینکه تعداد دفعات روشن و خاموش شدن پمپ آب را کنترل کنند از وسیله‌ای به نام اتومات پمپ استفاده می‌کنند. این وسیله در دو نوع دستی و دیجیتالی موجود است و استفاده از آن نقش مهمی را در افزایش طول عمر و بهبود عملکرد پمپ آب دارد. اگر از پمپ آب استفاده می‌کنید و قصد خرید اتومات پمپ آب دارید، پیشنهاد می‌کنیم خریدتان را از میان برندهای معتبر و شناخته شده‌ای مانند ابارا و لئو انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید