پمپ آب برای آبگرمکن دیواری

پمپ آب برای آبگرمکن دیواری

آبگرمکن‌های دیواری معمولاً از پمپ گردش آب گرم استفاده می‌کنند که آب را سریع و مداوم گرم می‌کند. در برخی از مناطق شهری ممکن است با افت فشار آب ورودی ساختمان مواجه شوید که باعث می‌شود آبگرمکن دیواری به راحتی روشن نشود و آب گرم ساختمان کم شود. داشتن اطلاعاتی در مورد استفاده از پمپ آب برای آبگرمکن دیواری، مزایا و معایب آن‌ها و مدل‌های آبگرمکن که نیاز به نگهداری کمتری دارند می‌تواند به شما در انتخاب درست و مقرون به صرفه کمک کند.

نحوه کار پمپ آب برای آبگرمکن دیواری

با نصب پمپ آب کوچک برای آبگرمکن دیواری، فشار آب ورودی به آبگرمکن افزایش می‌یابد و باعث گرم شدن آب و ایجاد شعله می‌شود. سوئیچ آبگرمکن کوچک دارای سه حالت روشن، خاموش و خودکار است که با قرار دادن آن در حالت خودکار، دستگاه را با باز کردن شیر آب گرم روشن می‌کنید، سپس با بستن شیر آب گرم، پمپ روشن می‌شود. بهترین حالت این است که پمپ را در حالت اتوماتیک قرار دهید، اگر پمپ را در این حالت قرار دهید با باز شدن شیر آب گرم دستگاه روشن می‌شود و با بسته شدن شیر آب گرم به طور خودکار خاموش می‌شود.

این پمپ‌ها همچنین اکسیژن تولید می‌کنند و آب مصرفی را تصفیه می‌کنند، بنابراین می‌توان از این نوع پمپ آب در آکواریوم نیز استفاده کرد. این پمپ‌های کوچک به طور قطع هرگونه مشکل آتش سوزی در آبگرمکن دیواری شما به دلیل ناکافی بودن آبگرمکن یا کمبود فشار آب در منزل شما را حل خواهند کرد. هنگامی که جریان آب ورودی کم فشار باشد، این پمپ آب می‌تواند فشار آب مضاعف و همچنین شعله ایجاد کند و آب مورد استفاده در حمام و آشپزخانه را گرم کند.

نحوه کار با پمپ آب برای آبگرمکن دیواری

نحوه نصب پمپ آب برای آبگرمکن دیواری

آبگرمکن یا پمپ آب درون واحدی، پمپ‌های بسیار کم صدا هستند که در واحد‌ها نصب می‌شوند. این پمپ‌ها در پشت رادیاتور یا در لوله‌های خنک‌کننده‌ای که وارد خانه می‌شوند قاب نصب هستند. با نصب پمپ، فشار آب داخل واحد دو تا سه برابر افزایش می‌یابد. برای نصب پمپ آب اگر اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، به یک نصاب با‌تجربه و کاربلد مراجعه کنید. زیرا نصب نادرست و غیر اصولی ممکن است به پمپ آب شما آسیب وارد کند. این پمپ برای جبران کمبود آب داخل پکیج قابل نصب است. مراحل نصب پمپ آب برای آبگرمکن دیواری به شرح زیر است:

  • با بستن شیر اصلی ساختمان جریان آب را قطع می‌کنیم.
  • تمام شیرهای آب ساختمان مانند شیرهای آشپزخانه و حمام را می‌بندیم تا لوله‌ها کاملا خالی شوند.
  • طول پمپ را اندازه می‌گیریم و با استفاده از ابزار مناسب برای برش لوله‌های مسی، لوله آب تغذیه آبگرمکن که معمولا مسی است را نیز به همین میزان کوتاه می‌کنیم.
  • سپس با استفاده از آچار مناسب پمپ آب را به ورودی آب آبگرمکن متصل می‌کنیم.
  • در مرحله بعد لوله آب ورودی را که قبلا کوتاه کرده بودیم به سمت دیگر پمپ وصل می‌کنیم.
  • با استفاده از یک آچار مخصوص، اطمینان حاصل می‌کنیم که هر دو انتهای کوپلینگ بسته است.
  • در این مرحله از نصب تمام لوله‌های آبی را که باز کرده بودیم می‌بندیم.
  • در نهایت شیر ​​آب اصلی ساختمان را باز می‌کنیم تا آب ابتدا وارد لوله‌های آب ساختمان شود، سپس به سمت پمپ آبگرمکن رفته و پس از افزایش فشار ایجاد شده توسط پمپ آب به سمت آبگرمکن برود.

 

نصب پمپ آب برای آبگرمکن دیواری

مزایای پمپ آب برای آبگرمکن دیواری

در بسیاری از موارد ضروری است که از پمپ آب برای افزایش فشار آب آبگرمکن دیواری استفاده کنیم. نصب پمپ آب در آبگرمکن دیواری مزایای زیادی دارد که در این بخش از مقاله به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

فضای زیادی را اشغال نمی کنند

آبگرمکن دیواری به دلیل ابعاد کوچکی که دارد در فضاهای کوچک مانند کابینت جا می‌شود. این آبگرمکن ها بر روی دیوار نصب می‌شوند و به دلیل مستطیل شکل بودن کاملا به دیوار می‌چسبند.

کم صدا بودن پمپ آب برای آبگرمکن

پمپ آب برای آبگرمکن دیواری یک پمپ نیم اسب بخار و تقریبا بی‌صدا است. یکی از معایب اصلی پمپ‌های آب بزرگ این است که در هنگام روشن بودن صدای زیادی در ساختمان ایجاد می‌کنند که در پمپ‌های کوچک این مشکل به‌ دلیل قدرت نیم اسب بخار و تقریبا بی‌صدا بودن حل می‌شود.

استفاده از مینی پمپ

گاهی اوقات در برخی ساختمان‌ها حتی اگر پمپ آب برای کل ساختمان وجود داشته باشد، ممکن است در طبقات بالا فشار مناسب آب کافی برای روشن کردن آبگرمکن دیواری وجود نداشته باشد. بنابراین در این صورت می‌توانید از مینی پمپ یا پمپ آب کوچک برای آبگرمکن دیواری خود استفاده کنید. 

هیچ محدودیتی در مصرف آب گرم وجود ندارد

در آبگرمکن‌های دیواری، آب گرم شده و بلافاصله پس از ورود در دسترس است.

نصب آسان و خودکار پمپ

این پمپ‌ها معمولاً در آبگرمکن یا ورودی آب سرد قرار می‌گیرند و به طور خودکار کار می‌کنند.

افزایش راندمان آبگرمکن

 با قرارگیری مناسب این پمپ‌ها، فشار آب ورودی افزایش یافته و راندمان آبگرمکن بهبود می‌یابد.

مزایای پمپ آب برای آبگرمکن

 

کاربرد مینی پمپ آبگرمکنی

مینی پمپ آب مخصوص آبگرمکن در موارد زیر کاربرد دارد:

  1. پمپ زیر آبگرمکن

اگر از آبگرمکن استفاده می‌کنید و فشار آب پشت پکیج دیواری شما بسیار کم است، بنابراین وقتی از آب گرم استفاده می‌کنید و فشار کم است یا دمای آب در نوسان است، این پمپ برای شما مناسب است. وقتی فشار آب به بدنه نمی‌رسد، مشعل آبگرمکن روشن نمی‌شود و در نتیجه آبگرمکن کار نمی‌کند. این مشکل با نصب این پمپ‌ها در پشت آبگرمکن و افزایش فشار حل می‌شود. به این پمپ‌ها پمپ‌های آب گرمایش کوچک یا مینی آبگرمکن نیز می‌گویند.

  1. پمپ آب درون واحد ساختمان

اگر فشار آب درون واحد ساختمان بسیار کم است، با نصب این نوع پمپ  فشار داخل واحد به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد. این پمپ‌ها در لوله آب سرد ورودی نصب می‌شوند اما در لوله آب سرد کاربردی ندارند.

  1. افزایش فشار آب کولر

اگر در داخل بالکن یا پشت بام کولر آبی دارید و آب کافی به کولر نمی‌رسد، این پمپ‌ها با افزایش فشار این مشکل را حل می‌کنند.

 

خرید پمپ آب برای آبگرمکن دیواری

برای اینکه انتخاب خوبی از پمپ آب آبگرمکنی داشته باشید، می‌بایست به نکات مهم و عوامل تاثیرگذار در خرید پمپ آب برای آبگرمکن دیواری دقت کافی کنید. این بخش از مقاله را به نکات مهم خرید این نوع پمپ‌ها اختصاص داده‌ایم.

  • محل نصب پمپ بر عملکرد کلی آن تأثیر می‌گذارد، بنابراین مطمئن شوید که پمپ در مکانی نصب شده است که با دستورالعمل‌های فنی پمپ آب گرمایش مطابقت دارد. پمپ را در فضای باز نصب نکنید و از خیس شدن پمپ خودداری کنید. علاوه بر این پمپ باید در جایی نصب شود که با هوای محیط در تماس باشد و قابلیت خنک شدن داشته باشد. این پمپ فقط باید بر روی ورودی لوله آب سرد نصب شده و سعی کنید به صورت عمودی و دینام رو به بالا باشد.
  • مطمئن شوید که مدل انتخابی یک برند معتبر و دارای گارانتی حتی برای مدت کوتاه است. قدرت پمپی که انتخاب می‌کنید باید برای استفاده مورد نظر شما مناسب باشد، بنابراین برای آبگرمکن ۹۰ یا ۱۲۰ وات و برای پکیج ۱۲۰ وات یا ۲۶۰ وات انتخاب کنید.
  • نصب در محدوده دمایی مجاز و نگهداری مناسب می‌تواند به افزایش عمر پمپ کمک کند. علاوه بر این، نصب و استفاده دقیق از پمپ آب برای آبگرمن دیواری می‌تواند از آسیب‌های ناشی از نوسانات الکتریکی جلوگیری کرده و عمر تجهیزات را افزایش دهد.
  • یکی از مواردی که هنگام خرید پمپ حرارتی آب باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید، میزان صدایی است که در حین کار ایجاد می‌کند. بهتر است پمپی را انتخاب کنید که با بازکردن شیر آب گرم صدای زیادی تولید نکند و در خانه صدا و مشکل ایجاد نکند.
  • اگر پمپی که انتخاب می‌کنید وزن کمتری داشته باشد حمل و نقل و نصب آن راحت‌تر خواهد بود.
  • برای اینکه پمپ آبگرمکن بهترین عملکرد را داشته باشد، باید بدون استفاده از رابط مستقیماً به خط لوله متصل شود.
  • نکته دیگری که در خرید پمپ آبگرمکن باید به آن توجه کرد مصرف انرژی آن است. پمپی را خریداری کنید که دارای استانداردهای اصولی و لازم و میزان برق مصرفی مناسب باشد.

نکات مهم برای افزایش عمر پمپ آب برای آبگرمکن دیواری

استفاده از این نوع پمپ مستلزم رعایت نکاتی است که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • اگر از قطع‌کننده مدار استفاده می‌کنید، آن را فقط برای پمپ استفاده کنید و از اتصال چندین دستگاه الکترونیکی به یک پریز خودداری کنید.
  • از قرار دادن پمپ به صورت افقی خودداری کنید زیرا این کار باعث کاهش عمر پمپ و سوختن پمپ می‌شود.
  • از نصب پمپ در فضای باز یا در هوای سرد خودداری کنید زیرا ممکن است پمپ یا شیر یک طرفه یخ‌زده و ترک بخورد.
  • در صورت عدم استفاده طولانی مدت، برق و ورودی و خروجی آب را قطع کرده و سپس آب داخل آن را تخلیه کنید.
  • در صورت وجود نوسانات ولتاژ بالا در ناحیه، از تست الکترومتر محافظ روی مدار پمپ، آبگرمکن و پکیج استفاده کنید.

افزایش عمر پمپ آب

نکته پایانی

به طور کلی از پمپ آب برای آبگرمکن دیواری برای گردش آب و انتقال آن به سیستم گرمایشی با فشار و سطح آب مورد نظر استفاده می‌شود. در هنگام نصب پمپ آبگرمکن، مهم‌ترین مسأله انتخاب محل نصب مناسب است، زیرا این امر به شدت بر کارایی پمپ شما تأثیر می‌گذارد. ما در این مقاله به معرفی این نوع پمپ، مزایا، محل نصب و نکات مهم خرید آن پرداختیم. امیدواریم با مطالعه این مقاله انتخاب خوبی از این محصول داشته باشید.

 

شرکت پمپ لئو در سال  ۱۹۹۵ در کشور  چین تاسیس شد. این مجموعه با ساخت انواع بوستر پمپ آبرسانی، پمپ های آپارتمانی ، ساختمانی و صنعتی توانسته یکی از بهترین تولیدکنندگان پمپ با کیفیت در بازار های داخلی و بین الملی باشد و سالانه محصولات خود را به ۱۳۰ کشور جهان صادر کند. مجموعه صنعتی تولید کننده پمپ های آب لیو با ساخت انواع پمپ ها در مصارف مختلف خانگی، صنعتی و کشاورزی نیاز بازار مصرف کننده را تامین می کند.  جهت خرید پمپ لئو با مشاوران ما تماس بگیرید. 

دیدگاهتان را بنویسید