پمپ آب برای ساختمان دو طبقه


پمپ آب برای ساختمان دو طبقه


یکی از مشکلاتی که امروزه بسیاری از شهرنشینان با آن مواجه هستند کمبود فشار آب در منازل است. به هیمن دلیل در بیشتر ساختمان‌ها از یک وسیله کمک دهنده به نام پمپ آب استفاده می‌کنند. حتی اگر خانه‌ای با دو یا چند طبقه دارید، خرید پمپ آب برای حل مشکل کم آبی یا نبود آب بسیار مفید است. اگر اطلاعات کافی برای خرید پمپ آب برای ساختمان دو طبقه ندارید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا آخر مطالعه کنید.
معرفی پمپ آب برای ساختمان دو طبقه
طبق استاندارد‌های ساخت و ساز بهینه، در صورتی که خانه دارای سیستم لوله کشی اولیه، فنی و دقیق باشد، پمپ آب برای خانه ۲ طبقه لازم نیست. اما عدم رعایت اصول صحیح ساخت و ساز، استفاده کم از مصالح لازم و چشم انداز اقتصادی ساختمان‌ها و آپارتمان‌ها باعث ایجاد مشکل کم آبی شده است. به طور کلی در ساختمان‌های دارای ۲ طبقه نیازی به استفاده از پمپ آب بسیار قوی نیست و استفاده از پمپ صفحه‌ای یا پمپ بشقابی با توان نیم تا ۱ اسب بخار جوابگو است.
در صورتی که سیستم لوله کشی صحیح باشد و آپارتمان سازان به مشکلات اساسی توجه کنند، نه تنها در ساختمان‌های دو طبقه، بلکه حتی در ساختمان‌های چهار طبقه، نباید شاهد افت فشار آب باشیم. بنابراین برای رفع این مشکل می‌توان از پمپ آب برای ساختمان دو طبقه استفاده کرد. در ساختمان‌های دو طبقه سطح آب باید ۶ متر باشد و پمپ آب مجهز به هد ۳۶ برای این کار مناسب است. در این گونه ساختمان‌ها، پمپ آب معمولاً در پارکینگ، پشت بام و یا در فضای زیر پله‌ها قرار می‌گیرد.
برای جلوگیری از برگشت فشار به شبکه خط لوله شهری یا مخزن ذخیره توصیه می‌شود در ورودی این پمپ‌ها از شیر برگشتی استفاده شود. همچنین باید دقت کنید که سیستم لوله کشی پمپ می‌بایست دارای مسیر بای پس باشد تا در زمان نیاز به سرویس پمپ، آب واحد‌ها قطع نشود. پمپ‌های آب صفحه‌ای یا بشقابی به دلیل صدای کم انتخاب مناسبی برای این تأسیسات هستند.

پمپ آب برای ساختمان دو طبقه

در جدول راهنمای انتخاب پمپ آب برای ساختمان دو طبقه، بهترین انتخاب برای پمپ آب را معرفی کرده‌ایم.
نوع ساختمان دو طبقه نوع پمپ خانگی هد پمپ خانگی دبی پمپ خانگی
تک واحدی بشقابی با 1 اسب بخار 33 متر 6 متر مکعب
دو واحدی بشقابی با 1 اسب بخار 33 متر 6 متر مکعب


ویژگی‌های پمپ آب برای ساختمان دو طبقه


پمپ صفحه‌ای یا بشقابی برای افزایش فشار سطحی توصیه می‌شود و نوعی پمپ گریز از مرکز است. نوع پمپ بشقابی مناسب برای ساختمان‌های دو طبقه دارای ویژگی‌های زیر است:
● پمپ بشقابی یکی از پمپ‌های گریز از مرکز مناسب برای انتقال مایعات با ویسکوزیته کم مانند آب است.
ر پمپ صفحه‌ای دارای حفره‌ای بشقابی بوده و صدای کمتری تولید می‌کند، بنابراین نسبت به سایر پمپ‌های آب خانگی کاربرد بیشتری دارد.
● هد پمپ دارای ۳۲ تا ۳۳ متر ارتفاع و ۶ متر مکعب دبی است.
● پمپ بشقابی نیاز به قدرت نیم یا ۱ اسب بخار دارد.
● از نظر میزان آب قابل انتقال توسط پمپ خانگی نوع بشقابی بهترین پمپ آب برای ساختمان دو طبقه است. عموماً این پمپ‌ها به دلیل طراحی خاص خود می‌توانند حجم زیادی آب را جابه جا کنند.
پمپ آب صفحه‌ای از پره‌ها، شفت‌ها و موتور‌های الکتریکی برای بالا بردن و جابجایی فشار آب استفاده می‌کند و فشار آب تنها از طریق گردش پره‌ها اعمال می‌شود.


پمپ آب بشقابی برای ساختمان دو طبقه

خرید پمپ آب برای ساختمان دو طبقه
هنگام خرید پمپ آب برای ساختمان دو طبقه برای منزل خود باید فاکتور‌های مهمی را در نظر بگیرید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. همچنین می‌بایست به نکات زیر توجه کنید:
● هنگام خرید پمپ آب خانگی، مهم است که یک پمپ ساخته شده از مواد مناسب را انتخاب کنید. به طور معمول، پروانه‌های پمپ ساخته شده از فولاد برنجی یا پلاستیکی صدای کمتری تولید می‌کنند.
● دانستن جریان سیستم لوله کشی مهم است. دبی مقدار آبی است که پمپ می‌تواند در یک زمان معین حرکت کند. آگاهی از جریان لوله به شما کمک می‌کند تا کارایی سیستم موجود و اینکه آیا در سطوح مختلف به خوبی کار می‌کند را بدانید.
● هنگام خرید پمپ آب خانگی، فشار پمپ با دبی مورد نیاز مرتبط است. اگر لوله‌ها باریک باشند یا مخزن آب از خانه دور باشد، به پمپی با فشار بالاتر نیاز دارید.
ا هنگام خرید پمپ آب خانگی، تمام پمپ‌های آب خانگی صدا تولید می‌کنند و تقریباً هیچ پمپ آبی بی‌صدا نیست. حتی ممکن است به دلیل انتخاب اشتباه پمپ یا نصب نادرست آن صدای پمپ را افزایش دهد. در بین پمپ‌های تولید‌کننده صدا، برخی از برند‌ها با رعایت تمامی استاندارد‌ها سعی در کاهش صدای تولیدی پمپ داشته‌اند.
● موتور پمپ جزء ضروری هر پمپ آب است که کار اصلی آن تولید نیروی لازم برای حرکت آب است. نوع و مدل موتور پمپ در خرید پمپ آب خانگی بسیار مهم است. این ویژگی به شما کمک می کند تا از کیفیت و عملکرد پمپ آب مطمئن شوید.
● LEO یک شرکت تولیدی در کشور چین است که تخصص کافی در تولید پمپ‌های آب دارد. توصیه می‌کنیم برای خرید پمپ آب برای ساختمان دو طبقه به این فروشگاه معتبر مراجعه کنید.


خرید پمپ خانگی

قیمت پمپ آب برای ساختمان دوطبقه
کشوری که هر پمپ در آن تولید می‌شود، برند پمپ خانگی، قدرت پمپ آب، طبقات دستگاه، بی‌صدا بودن پمپ آب و انواع پمپ‌های آب خانگی مورد استفاده از فاکتور‌های مهم در تعیین قیمت پمپ آب برای ساختمان دو طبقه هستند. پمپ‌های آب معمولاً ارزش بالایی دارند و نسبت به کارایی که از خود نشان می‌دهند چندان گران نیستند. قیمت پمپ آب با توجه به قابلیت‌های آن بسیار مناسب و همچنین بسیار مقرون به صرفه است. برای خرید پمپ آب و یافتن بهترین قیمت سعی کنید پمپ آب را از نمایندگی‌های مطمئن با ضمانت کارکرد مناسب مانند لئو تهیه کنید.
سخن آخر
پمپ‌های آب خانگی در اندازه‌های کوچک و متوسط برای افزایش فشار آب در روستا‌ها، آپارتمان‌ها، منازل مسکونی و همچنین برای آبیاری مزارع کشاورزی و باغ‌ها استفاده می‌شوند. اندازه پمپ آب آپارتمانی کاملاً به کاربرد مورد نظر آن بستگی دارد. دو پارامتر اصلی، هد و دبی، مهمترین پارامتر‌های لازم در انتخاب پمپ آب برای ساختمان دو طبقه هستند. پیشنهاد می‌شود برای خرید پمپ آب منزل خود از مشاوره کارشناسان در سایت لئو استفاده کنید.

شرکت پمپ لئو در سال  ۱۹۹۵ در کشور  چین تاسیس شد. این مجموعه با ساخت انواع بوستر پمپ آبرسانی، پمپ های آپارتمانی ، ساختمانی و صنعتی توانسته یکی از بهترین تولیدکنندگان پمپ با کیفیت در بازار های داخلی و بین الملی باشد و سالانه محصولات خود را به ۱۳۰ کشور جهان صادر کند. مجموعه صنعتی تولید کننده پمپ های آب لیو با ساخت انواع پمپ ها در مصارف مختلف خانگی، صنعتی و کشاورزی نیاز بازار مصرف کننده را تامین می کند.  جهت خرید پمپ لئو با مشاوران ما تماس بگیرید. 

دیدگاهتان را بنویسید