پمپ آب برای ساختمان 5 طبقه

پمپ آب برای ساختمان 5 طبقه

از پمپ‌های آب خانگی برای افزایش فشار آب منازل، ساختمان‌ها، آپارتمان‌ها و ویلا‌ها استفاده می‌شود. پمپ آب مناسب باید به گونه‌ای انتخاب شود که علاوه بر رعایت مشخصات فنی مورد نیاز، از نظر هزینه، سطح صدا، شرایط گارانتی، خدمات مشتری و مصرف انرژی نیز مقرون به صرفه باشد. در این مقاله با در نظر گرفتن نکات مهمی که در خرید پمپ آب باید به آن توجه کنید، ویژگی‌های پمپ آب برای ساختمان ۵ طبقه را بررسی می‌کنیم. با ما تا آخر مقاله همراه باشید.

معرفی پمپ آب برای ساختمان 5 طبقه

پمپ آب خانگی در اکثر خانه‌ها استفاده می‌شود. پمپ آب در بسیاری از مکان‌ها برای افزایش فشار آب در خانه، آپارتمان، ویلا و غیره استفاده می‌شود که در خانه تعداد دستگاه، تعداد شیر‌ها و تعداد طبقات تعیین‌کننده در انتخاب این دستگاه است. از انواع مهم پمپ‌های خانگی می‌توان به پمپ‌های دارای مخزن انبساط یا پمپ‌های دارای کلید اتوماتیک یا بوستر پمپ اشاره کرد. برای به دست آوردن فشار پمپ آب برای ساختمان 5 طبقه، ابتدا باید تعداد طبقات منزل خود را در ارتفاع هر طبقه تا سقف در عدد ۳ ضرب کنید.

در ساختمان‌های بزرگ ساکنان آپارتمان‌ها به صورت تصادفی از آب استفاده می‌کنند، بنابراین نمی‌توان مقدار دقیق دبی را که پمپ آب باید ارائه دهد، تعیین کرد. در‌نتیجه در این نوع ساختمان‌ها نباید به انتخاب یک پمپ آب ساده بسنده کرد. اما لازم است سیستمی تعیین و طراحی شود که بتواند فشار سیستم آبرسانی ساختمان را حفظ کرده و سطح دبی را با توجه به نیاز ساختمان تأمین کند.

بوستر پمپ‌ها تجهیزاتی هستند که برای این منظور برای تأمین آب در شبکه آبرسانی ساختمان‌های بزرگ استفاده می‌شوند. به این ترتیب که با استفاده از چندین پمپ منطبق با مشخصات فنی مورد نیاز ساکنان ساختمان، با افزایش مصرف آب، پمپ‌ها به زنجیره اضافه می‌شوند و زمانی که مصرف به حداکثر رسید، کل ظرفیت پمپ‌های نصب شده به‌کار می‌رود. در ساختمان‌های پنج طبقه و ۱۵ واحد یا بیشتر توصیه می‌کنیم از پمپ‌های تقویت‌کننده استفاده کنید.

برای افزایش فشار آب در ساختمان‌های ۵ طبقه با ۲ واحد می‌توان از دو پمپ قدرت اسب بخار استفاده کرد. این پمپ‌ها علاوه بر فشار صحیح در انبار، قابلیت جابجایی مقدار صحیح مایع را نیز دارند. سطح صدای کم، راندمان بالا، نیاز به تعمیر و نگهداری کم از دیگر مزایای پمپ‌های دو پروانه است. استفاده از فیلتر و توری فلزی در جلوی پمپ برای جلوگیری از ورود مواد جامد درشت به محفظه پمپاژ و در نتیجه مسدود شدن پروانه‌ها توصیه می‌شود.

پمپ آب برای ساختمان 5 طبقه

جدول راهنمای انتخاب پمپ آب برای ساختمان 5 طبقه

بین دبی و هد پمپ آب برای ساختمان 5 طبقه رابطه معکوس وجود دارد، یعنی اگر ارتفاع یا هد دبی آب افزایش یابد دبی کاهش می‌یابد و اگر دبی بیشتر باشد هد کاهش می‌یابد. ساختمان‌های ۵ طبقه هم به دبی زیاد و هم به فشار زیاد نیاز دارند.

برای حل این مشکل پیشنهاد ما برای پمپ آب مناسب ساختمان ۵ طبقه، پمپ جت نیست، بلکه پمپ دو پروانه است. این پمپ‌ها نه تنها ارتفاع مناسبی دارند، بلکه حجم آب کافی نیز دارند که در جدول راهنمای انتخاب پمپ زیر مشاهده می‌کنید:

نوع ساختمان

نوع پمپ

ارتفاع پمپ (هد پمپ)

دبی پمپ

5 طبقه تک واحدی

دو پروانه‌ای دارای 2 اسب بخار

54

6.2

5 طبقه دو واحدی

دو پروانه‌ای دارای 2 اسب بخار

54

6.2

5 طبقه 3 واحدی

دو پروانه‌ای دارای 2 اسب بخار

54

6.2

 

ویژگی‌های پمپ آب برای ساختمان 5 طبقه

پمپ‌های آب دارای چند ویژگی مهم هستند که باید هنگام تصمیم‌گیری برای خرید پمپ آب خانگی مناسب برای نیاز‌های خود، آن‌ها را در نظر بگیرید. در این بخش از مقاله به بررسی این ویژگی‌ها می‌پردازیم:

پروانه پمپ آب

پمپ آب مانند موتور هواپیما با سیستم پروانه کار می‌کند. هرچه پروانه بزرگتر باشد، پمپ قدرتمندتر است. در حال حاضر برای انتخاب بهترین پمپ آب برای ساختمان 5 طبقه علاوه بر ویژگی‌هایی که در این مقاله ذکر می‌کنیم، باید به کم مصرف بودن و صدای کم موتور پمپ خانگی نیز توجه داشت. البته این ویژگی‌ها برای نصب پمپ در یک واحد ساختمانی است. اگر فشار آب در تمام طبقات و همه آپارتمان‌ها کم است، بهتر است یک بوستر پمپ برای کل ساختمان نصب شود.

سرعت پمپ آب

سرعت جریان ( flow rate )حداکثر آبی است که می‌توان در یک دقیقه پمپاژ کرد. یکی از بهترین پمپ‌های آب در فضای باز، پمپ Salamander Home Booster است که می‌تواند تا ۱۲ لیتر آب در دقیقه ارائه دهد، حتی اگر ورودی تنها ۳ لیتر در دقیقه باشد. اگر خانواده پرجمعیتی دارید و در یک خانه بزرگ زندگی می‌کنید، ممکن است پمپی با دبی بالاتر نیاز داشته باشید.

نوع سیستم

پمپ‌های آب در جابجایی مثبت یا منفی وجود دارند که نشان می‌دهد چگونه پمپ فعال می‌شود. پمپ مثبت با نیروی جاذبه فعال می‌شود، در حالی که پمپ منفی با افت فشار بین پمپ و دستگاه فعال می‌شود. قبل از انتخاب پمپ آب برای ساختمان 5 طبقه، به یاد داشته باشید که تعمیر پمپ آب جابجایی منفی خانگی کار تخصصی‌تری است.

ویژگی‌های پمپ آب ساختمان 5 طبقه

 

نحوه نصب پمپ آب برای ساختمان 5 طبقه

شاید بزرگترین مزیت بهترین پمپ آب خانگی نسبت به سایر پمپ‌ها، نصب آسان آن باشد. چیدمان ساده اجزای پمپ آب خانگی به شما این امکان را می‌دهد که در مدت زمان کوتاهی آن را نصب کنید. تعمیر پمپ آب در خانه می‌تواند بسیار ساده باشد، اما باید دسترسی آسان در هنگام نصب در نظر گرفته شود. تمام اتصالات لازم برای نصب در کیت پمپ گنجانده شده است. این کیت شامل واشر، واشر فیلتر، اتصال مستقیم، اتصال شیر ایزولاسیون و تعدادی آداپتور برای اتصال لوله‌های ۱۵ یا ۲۲ میلی‌متری است. دستورالعمل‌های کامل نیز گنجانده شده است تا بتوانید پس از خرید به سرعت آن را تنظیم کنید.

برای شروع نصب پمپ آب برای ساختمان 5 طبقه فقط به چند ابزار نیاز دارید. با این حال، برای جلوگیری از هزینه‌های اضافی، اگر مطمئن نیستید که می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید، با یک لوله‌کش واجد شرایط تماس بگیرید تا کار را انجام دهد. در صورت خرید بهترین پمپ آب خانگی و نصب اشتباه آن با مشکل مواجه خواهید شد. پس مراحل نصب را مرحله به مرحله و با دقت دنبال کنید. بهترین مکان برای نصب پمپ خانگی در آشپزخانه است که می‌تواند به سرعت فشار آب مصرفی در آشپزخانه را تا حد مناسب افزایش دهد.

نصب پمپ آب

قیمت پمپ آب برای ساختمان 5 طبقه

هزینه پمپ آب برای یک ساختمان ۵ طبقه تحت تأثیر عوامل زیادی است که می‌تواند تفاوت زیادی در آن ایجاد کند. در ادامه مقاله به بررسی عوامل اصلی مؤثر بر قیمت تمام شده پمپ آب برای ساختمان 5 طبقه می‌پردازیم:

  • برند و کیفیت پمپ آب

نام تجاری و کیفیت دو عامل اصلی هستند که به طور مستقیم بر قیمت و عملکرد پمپ آب تأثیر می‌گذارند. برند پمپ آب را می‌توان به عنوان نشانه‌ای از کیفیت و قابلیت اطمینان محصول تشخیص داد. پمپ‌های برند‌های معروف و معتبر ممکن است قیمت بیشتری داشته باشند، اما این افزایش قیمت را می‌توان به دلیل کیفیت بالاتر، پشتیبانی بهتر و طول عمر بیشتر دانست.

  • نوع پمپ آب

هر نوع پمپ آب ویژگی، کاربرد و قیمت خاص خود را دارد. انتخاب مناسب‌ترین نوع پمپ بر اساس نیاز‌های خاص و شرایط ساخت، نقش مهمی در بهترین عملکرد سیستم آبرسانی خواهد داشت. از بوستر پمپ‌ها برای افزایش فشار آب و رساندن آب به طبقات بالای ساختمان استفاده می‌شود.

  • خدمات پس از فروش و گارانتی

خدمات فروش در بخش پمپ آب بسیار حائز اهمیت است و عامل اصلی رضایت مشتری محسوب می‌شود. ارائه خدمات تعمیر پمپ سریع و کارآمد در صورت خرابی یا مشکلات عملکردی بر هزینه پمپ آب تأثیر می‌گذارد.

  • مصرف انرژی

مصرف انرژی یک پمپ آب خانگی مهمترین عامل مؤثر بر هزینه و پایداری سیستم است. تأمین آب با راندمان بالا و مصرف انرژی کم به محیط زیست و همچنین کیفیت زندگی استفاده‌کنندگان کمک می‌کند.

  • تکنولوژی و امکانات عالی

فناوری و ویژگی‌های پیشرفته در پمپ‌های آب خانگی می‌تواند پیشرفت‌های قابل توجهی در عملکرد، کارایی و مصرف انرژی ایجاد کند. پمپ‌های مجهز به سیستم‌های کنترل الکترونیکی از جمله امکانات پیشرفته هستند. این سیستم‌ها می‌توانند به بهینه‌سازی عملکرد پمپ و تنظیم فشار و حجم آب بر اساس نیاز‌های فعلی سیستم کمک کنند.

قیمت پمپ آب برای ساختمان 5 طبقه

خرید پمپ آب برای ساختمان ۵ طبقه

بدیهی است که وظیفه اصلی پمپ تأمین آب ساختمان است. اما مهم‌ترین نکته، انتخاب و خرید پمپ آب مناسب برای ساختمان مورد نظر است. پمپی که برای یک ساختمان ۵ طبقه خریداری می‌شود، با پمپی که برای یک ساختمان ۹ طبقه تهیه می‌شود، بسته به تعداد طبقات، تعداد واحد‌ها و عوامل دیگر در ساختمان متفاوت خواهد بود. هنگام خرید پمپ آب برای ساختمان ۵ طبقه باید به کارایی و عملکرد آن توجه کرد. این مشکل با عواملی مانند دبی، حداکثر هد و ظرفیت پمپ ارتباط مستقیم دارد. هنگام خرید پمپ آب خانگی برای یک ساختمان پنج طبقه، باید یک مدل قوی و قابل اعتماد را با استفاده از تکنولوژی مدرن و با کیفیت انتخاب کنید.

خرید پمپ آب خانگی

سخن آخر

ما در این مقاله به بررسی ویژگی‌ها، عوامل تاثیرگذار بر قیمت و نوع خرید پمپ آب برای ساختمان 5 طبقه پرداختیم. قدرت پمپ و توان، دبی پمپ آب، طول پمپ، سطح صدا و ارتعاش، مشخصات الکتریکی و کنترل و مشخصات ساختمانی به عنوان 6 مشخصه‌های مهم در انتخاب پمپ آب خانگی شناخته شده‌اند. به منظور اطمینان از انتخاب بهینه و رفع نیازهای ساختمان، به مشتریان توصیه می‌شود با تخصصی‌ترین منابع و تامین کنندگان معتبر تماس بگیرند.

شرکت پمپ لئو در سال  ۱۹۹۵ در کشور  چین تاسیس شد. این مجموعه با ساخت انواع بوستر پمپ آبرسانی، پمپ های آپارتمانی ، ساختمانی و صنعتی توانسته یکی از بهترین تولیدکنندگان پمپ با کیفیت در بازار های داخلی و بین الملی باشد و سالانه محصولات خود را به ۱۳۰ کشور جهان صادر کند. مجموعه صنعتی تولید کننده پمپ های آب لیو با ساخت انواع پمپ ها در مصارف مختلف خانگی، صنعتی و کشاورزی نیاز بازار مصرف کننده را تامین می کند.  جهت خرید پمپ لئو با مشاوران ما تماس بگیرید. 

دیدگاهتان را بنویسید