پمپ آب برای ساختمان یک طبقه

پمپ آب برای ساختمان یک طبقه


در این مقاله می‌خواهیم با طراحی جدول، پمپ آب برای ساختمان یک طبقه را به صورت ساده برای شما توضیح دهیم. پمپ‌های خانگی مناسب باید بر اساس میانگین مصرف هر واحد و طبقه و همچنین توان مورد نیاز برای حفظ راندمان پمپ در مدت زمان طولانی انتخاب شوند. خرید پمپ آب خانگی نامناسب که فشار کافی برای رساندن آب به وسایل برقی ایجاد نمی‌کند، باعث ایجاد مزاحمت برای ساکنین و آسیب رساندن به پمپ می‌شود. روشن و خاموش شدن بیش از حد پمپ بدون فشار کافی، فشار مضاعفی بر پمپ وارد می‌کند و به قطعات به خصوص پروانه‌های آن آسیب می‌رساند.


معرفی پمپ آب برای ساختمان یک طبقه


عملکرد پمپ آب تامین آب مورد نیاز برای ساختمان است. با استفاده از این دستگاه‌ها که امروزه مدل‌های بسیار متنوعی از آن‌ها در بازار وجود دارد، می‌توان مشکلات فشار آب در ساختمان‌های شهری را حل کرد. برای استفاده از پمپ آب خانگی نمی‌توان آن را مستقیماً در لوله آب شهری نصب کرد. زیرا این کار غیرقانونی است و باعث فشار به سایر ساختمان‌های محل می‌شود. بنابراین لازم است از ابتدا به شما یادآوری شود که انجام چنین کاری غیرقانونی است.
اکثر ساختمان‌های یک طبقه مشکل فشار آب ندارند، در واقع اگر افت فشار در این ساختمان‌ها وجود داشته باشد می‌تواند به دلایلی مانند مشکل لوله کشی ساختمان و نشت لوله یا نشتی پنهان در لوله‌های آب در ساختمان مربوط باشد.
در این‌جا جدول راهنمایی کاربرد پمپ‌ آب برای ساختمان یک طبقه را به شما معرفی می‌کنیم:
نوع ساختمان نوع پمپ خانگی هد پمپ دبی پمپ
یک طبقه یک واحدی پمپ محیطی نیم اسب بخار 37 متر 2.5 متر مکعب
یک طبقه دو واحدی پمپ بشقابی یا صفحه‌ای نیم اسب بخار 20 متر 5.4 متر مکعب

برای انتخاب پمپ آب باید میزان آب مصرفی در خانه خود را تخمین بزنید و برای برآورد می‌بایست موارد زیر را در‌نظر بگیرید:
● متراژ هر واحد
● تعداد طبقه‌های ساختمان
● تعداد شیر آب در ساختمان
● تعداد واحد‌ها
● تعداد بخش‌های بهداشتی در هر واحد



معرفی پمپ آب برای ساختمان‌های یک طبقه


خرید پمپ آب برای ساختمان یک طبقه


استفاده از پمپ آب بهترین راه حل برای رفع مشکل فشار آب در ساختمان‌های مسکونی است. هنگام خرید پمپ آب برای ساختمان یک طبقه، ابتدا باید با کارشناس تهیه پمپ آب در مورد دبی و فشار مورد نیاز مشورت کنید. نکاتی که در اینجا به آن‌ها اشاره می‌کنیم، در خرید پمپ آب برای ساختمان یک طبقه موثر هستند.
بستگی به ارتفاع آپارتمان و هد پمپ آب خانگی دارد
ارتفاعی که پمپ آب را در آن جابجا می‌کند را هد پمپ می‌گویند و طبق شرایط و ضوابط استاندارد در نظر گرفته می‌شود. پمپ‌های آب خانگی با مقدار آب و به‌ عنوان ماکزیمم مشخص می‌شود. بنابراین در هنگام خرید باید به هد پمپ آب برای مصارف خانگی توجه کرد تا هد پمپ آب کمتر از ارتفاع ساختمان نباشد.
به دبی پمپ آب خانگی یا میزان آب دهی دقت کنید
یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید پمپ آب برای ساختمان یک طبقه باید روی آن تمرکز کنید میزان دبی پمپ است. واحد اندازه‌گیری دبی، متر مکعب بر ثانیه است. بنابراین به زبان بسیار ساده جریان آب به این معناست که یک پمپ آب در یک زمان معین، چند لیتر آب را می‌تواند از یک نقطه به نقطه دیگر منتقل کند.
به نمودار پمپ آب خانه و رابطه بین سرعت جریان و هد توجه کنید
عملکرد پمپ‌هایی با حداکثر دبی و حداکثر هد عملی نیست زیرا رابطه معکوس بین هد و دبی وجود دارد. یعنی هر چه هد پمپ آب خانگی بالاتر باشد دبی آن کمتر می‌شود.
از میزان صدای تولید شده توسط پمپ‌های آب خانگی آگاه باشید
بیشتر افراد به‌ دنبال پمپ آب خانگی بدون‌ صدا هستند. اگر می‌خواهید پمپ را در محلی که وجود صدا باعث اذیت دیگران می‌شود نصب کنید، بهتر است از پمپ آب خانگی بشقابی یا صفحه‌ای استفاده کنید که در مقایسه با پمپ جتی صدای کمتری تولید می‌کند.
تناسب بین توان پمپ و مصرف برق را در نظر بگیرید
هر چه قدرت پمپ آب بیشتر باشد مصرف انرژی نیز بیشتر می‌شود که ممکن است برای شما به‌صرفه نباشد.
اگر نیاز شما یک پمپ آب خانگی نیم اسب بخار است، در صورت خرید پمپ آب خانگی جت یا صفحه‌ای، مصرف برق بیشتر می‌شود. بنابراین می‌بایست در خرید پمپ آب خانگی به مصرف، ولتاژ و قدرت اسب بخار آن توجه کنید.


به قیمت پمپ آب خانگی دقت کنید


یکی از عوامل اصلی خرید پمپ آب برای ساختمان یک طبقه قیمت آن است. با توجه به اینکه بودجه خاصی برای این‌ منظور در‌ نظر می‌گیرید، می‌توانید بهترین پمپ آب را خریداری کنید، اما قیمت آن باید برای شما مقرون به صرفه باشد.
پمپ آب خانگی را از یک فروشگاه معتبر خریداری کنید
یکی از نکات مهم برای انتخاب پمپ، خرید از فروشگاه‌های معتبر و شناخته شده برای منزلتان است. از آنجایی که پمپ آب یکی از محصولات تولیدی بسیاری از کشور‌ها، کارخانجات و برندهای مختلف است و نمونه‌های ایرانی و خارجی دارد، باید برای اطمینان از کیفیت محصولاتی که به شما ارائه می‌دهند به فروشگاه‌های معتبر و دارای خدمات گارانتی و خدمات پس از فروش مراجعه کنید.


خرید پمپ آب برای ساختمان یک طبقه


قیمت پمپ آب برای ساختمان یک طبقه


پمپ آب در خانه‌های یک طبقه معمولاً بعد از کنتور و لوله اصلی منتهی به واحد نصب می‌شود. محل نصب پمپ باید به گونه‌ای باشد که پمپ از سرما، نور خورشید یا باد و باران در‌ امان باشد، همچنین برای محافظت از پمپ در برابر آسیب بهتر است از مخزن ذخیره آب در جلوی پمپ استفاده شود. ظرفیت این مخزن با توجه به کاربری، تعداد افراد ساکن و تعداد شیر آب انتخاب می‌شود. هزینه پمپ آب برای ساختمان یک طبقه ممکن است بسته به ارتفاع و دبی آن متفاوت باشد.
قیمت پمپ آب برای ساختمان یک طبقه می‌تواند تحت تأثیر عواملی مانند هد پمپ، برند، ارتفاع، دبی و بسیاری از موارد دیگر که در ادامه این مقاله به بررسی آن‌ها می‌پردازیم متغیر باشد. توجه داشته باشید که تمامی قیمت‌ها به دلیل نوسانات بازار، تحریم اقتصادی کشور و نوسان ارز و دلار قابل تغییر هستند.
● ظرفیت یا قدرت پمپ یکی از عوامل مهم در تعیین قیمت آن است. هرچه ظرفیت پمپ بیشتر باشد و موتور قوی‌تر باشد قیمت آن نیز بیشتر می‌شود. بنابراین ظرفیت پمپ باید با توجه به نیاز آب ساختمان در نظر گرفته شود.
● نوع پمپ نیز در قیمت تاثیر گذار است. پمپ‌های گریز از مرکز به طور کلی گران‌تر از پمپ‌های سطحی هستند. البته باید عملکرد و اثربخشی هر کدام را در نظر گرفت.
● برندهای معتبر معمولاً قیمت‌های بالاتری دارند. خرید از برند‌هایی مانند گراندفوس، آبسال و پدیده که سابقه تولید پمپ دارند توصیه می‌شود.


قیمت پمپ آب برای ساختمان یک طبقه


نکات مهم در انتخاب پمپ آب برای ساختمان یک طبقه
انتخاب پمپ آب شناور مناسب برای طبقه اول منزل مسکونی نیازمند توجه ویژه به چند نکته است. این نکات مهم عبارتند از:
● پمپ آب داخلی یکی از مهمترین اجزای سیستم آبرسانی است که باید بتواند فشار آب لازم را برای طبقه اول تأمین کند.
● پمپ آب مناسب باید ظرفیت کافی برای تامین آب مورد نیاز طبقه اول را داشته باشد. به طور معمول، پمپ‌های نیم تا ۱ اسب بخار برای یک واحد مسکونی یک طبقه کافی است. بسته به تعداد افراد خانواده و مصرف روزانه آب، ممکن است پمپ قوی‌تری لازم باشد.
● برای انتخاب و خرید پمپ آب با قیمت مناسب و کارایی خوب قوانین مهمی وجود دارد که تمامی متقاضیان باید این قوانین را رعایت کنند و سعی کنند بهترین پمپ آب را با توجه به کاربری مورد نظر خود خریداری کنند.
● استفاده از پمپ آب بهترین راه حل برای رفع مشکل فشار آب در ساختمان‌های مسکونی است. برای خرید پمپ آب برای ساختمان یک طبقه ابتدا باید با متخصص تهیه پمپ آب در مورد دبی و فشار مورد نیاز مشورت کنید.



نکات مهم در انتخاب پمپ آب برای ساختمان یک طبقه


معیار‌های انتخاب پمپ خانگی


مصرف و فشار پمپ مهم‌ترین و اصلی‌ترین معیار برای انتخاب پمپ هستند، اما در کنار آن باید معیار‌های دیگری نیز بررسی شود که در این‌جا به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:
1. هزینه‌های اولیه و مستمر
برای بهترین انتخاب بهتر است هزینه‌های اولیه و جاری را یادداشت کنید و برای مدت طولانی مثل ۱۰ یا ۱۵ سال محاسبه کنید. امروزه پمپ‌هایی وجود دارند که کیفیت خوبی دارند و به صرفه هستند.
2. محل استفاده از پمپ
اگر پمپ آب برای ساختمان یک طبقه در معرض نور خورشید یا هوای آزاد قرار دارد، پس روی آن یک جعبه مقاوم قرار دهید. رطوبت دیوار‌ها، آلودگی هوا و آب در محل استفاده از پمپ عواملی هستند که می‌توانند باعث پوسیدگی و خرابی پمپ شوند. برای این کار پمپ را تا حد امکان از رطوبت دور نگه دارید.
3. فضای موجود
حجم و وزن معیار مهمی برای انتخاب پمپ نیست و فقط به عنوان محدودیت در نظر گرفته می‌شود. یعنی فضای موجود باید برای پمپ کافی باشد و در صورت استفاده از تکیه‌گاه، وزن پمپ متناسب با آن باشد.



معیارهای مهم در انتخاب پمپ آب

 

سخن آخر
پمپ آب یکی از دستگاه‌هایی است که نقش بسزایی در تنظیم و افزایش فشار آب در ساختمان‌ها به ویژه مکان‌های مرتفع دارد و کاربرد‌های صنعتی، نیمه صنعتی و غیر صنعتی متنوعی دارد. راهنمای انتخاب پمپ آب خانگی موضوع خاصی است و تمام موارد ذکر شده در این مقاله مبنا و راهنمایی است تا بدانید در خرید پمپ به چه نکاتی باید توجه کرد و از تناسب بین تعداد طبقات، واحد‌ها و متراژ‌ها آگاهی کامل داشته باشید. مهمترین عناصری که برای انتخاب پمپ آب برای ساختمان یک طبقه باید در نظر گرفت حداکثر دبی آب و حداکثر ارتفاع پمپ است.

 

شرکت پمپ لئو در سال  ۱۹۹۵ در کشور  چین تاسیس شد. این مجموعه با ساخت انواع بوستر پمپ آبرسانی، پمپ های آپارتمانی ، ساختمانی و صنعتی توانسته یکی از بهترین تولیدکنندگان پمپ با کیفیت در بازار های داخلی و بین الملی باشد و سالانه محصولات خود را به ۱۳۰ کشور جهان صادر کند. مجموعه صنعتی تولید کننده پمپ های آب لیو با ساخت انواع پمپ ها در مصارف مختلف خانگی، صنعتی و کشاورزی نیاز بازار مصرف کننده را تامین می کند.  جهت خرید پمپ لئو با مشاوران ما تماس بگیرید. 

دیدگاهتان را بنویسید