پمپ آب برای ساختمان 3 طبقه

پمپ آب برای ساختمان سه طبقه

روشن و خاموش شدن بیش از حد پمپ در اثر فشار ناکافی باعث ایجاد بار اضافی بر روی پمپ شده و قطعات آن به ویژه پروانه دستگاه آسیب می‌بیند. پمپ‌های جتی، صفحه‌ای و محیطی مناسب‌ترین گزینه‌ها برای ساختمان‌‌های سه طبقه هستند. این پمپ‌ها می‌توانند فشار و جریان آب لازم را برای رساندن آب به طبقات بالا تامین کنند. ما در این مقاله قصد داریم ویژگی‌ها، موارد مهم خرید و قیمت پمپ آب برای ساختمان سه طبقه را ارائه دهیم.

معرفی پمپ آب برای ساختمان سه طبقه

برای یک ساختمان ۳ طبقه باید پمپ آب را با توجه به عملکرد آن خریداری کنید. ظرفیت، حداکثر دبی آب، حداکثر ارتفاع، دهانه خروجی، نوع بدنه، نوع پروانه و نوع مقطع از جمله پارامتر‌های مهم در انتخاب پمپ آب برای ساختمان 3 طبقه است. متریال برای ساخت بدنه یکی از مهمترین فاکتور‌ها هنگام خرید پمپ آب برای یک خانه ۳ طبقه است. زیرا جنس بدنه پمپ به دوام و کیفیت پمپ آب در طولانی مدت کمک می‌کند.

 می‌توانید چدن را به عنوان یک نوع آلیاژ در ساخت بدنه پمپ در نظر بگیرید که بر پایه فولاد تولید می‌شود و امروزه در صنعت کاربرد فراوانی دارد. چدن می‌تواند در برابر سایش، تغییر شکل و گرما بسیار بادوام باشد. البته جنس پروانه پمپ معمولاً از برنج انتخاب می‌شود. در تولید پروانه‌های پمپ آب، عمدتاً از برنج آرسنیک که خاصیت مغناطیسی اندکی دارد برای بهبود خوردگی استفاده می‌کنند. استفاده از مواد ۱۰۰% با کیفیت می‌تواند به شما کمک کند تا خریدی هوشمندانه و آگاهانه داشته باشید.

پمپ آب برای یک ساختمان سه طبقه نیز در مدل‌های دیزلی یافت می‌شود. این نوع پمپ آب بدون هیچ مشکلی برای مدت طولانی قابل استفاده است. این ویژگی، یعنی عملکرد ثابت، آن را به یکی از پرفروش‌ترین‌ پمپ‌های خانگی تبدیل کرده است. نصب صحیح پمپ آب یکی از موثرترین روش‌های نگهداری طولانی مدت است و این نوع پمپ آب را باید در مکانی افقی و ثابت نصب کنید.

برای برگشت آب به پمپ می‌توانید از شیر فیلتر در ورودی آب شیرین و شیر یک طرفه در خروجی پمپ نیز استفاده کنید. به‌ طور معمول، افت فشار معمولاً از طبقه سوم به بالا شروع می‌شود، به همین دلیل است که اکثر خریداران پمپ آب مسکونی در این طبقات ساکن هستند. واضح است که اگر ساختمانی مشکل فشار آب داشته باشد، همه ساکنان ملک چه در طبقات پایین، چه در طبقات بالا باید در هزینه‌های خرید، نصب و راه‌اندازی پمپ آب شریک شوند.

 

 

پمپ آب برای ساختمان سه طبقه

جدول انتخاب پمپ آب برای ساختمان سه طبقه

زمانی می‌توانید برای ساختمان‌های سه طبقه از پمپ‌های جتی استفاده کنید که هر طبقه یک واحد داشته باشد. اما اگر هر طبقه ۲ یا ۳ واحد دارد بهتر است از دو پمپ پروانه‌ای استفاده شود که دبی بالاتر و آبرسانی بهتری دارند. برای یافتن بهترین پمپ آب برای ساختمان سه طبقه به جدول انتخاب پمپ آب زیر مراجعه کنید.

نوع ساختمان

نوع پمپ برای ساختمان سه طبقه

ارتفاع یا هد پمپ

دبی پمپ

تک واحدی سه طبقه

جتی یک اسب بخار

51 متر

3.2 متر مکعب

دو واحدی سه طبقه

دو پروانه یک و نیم اسب بخار

46 متر

6 متر مکعب

سه واحدی سه طبقه

دو پروانه یک و نیم اسب بخار

46 متر

6 متر مکعب

 

 

نحوه انتخاب پمپ آب برای ساختمان سه طبقه

بررسی دقیق و انتخاب پمپ آب مناسب برای یک خانه سه طبقه بسیار مهم است. پمپ آب در این ساختمان نقش بسیار مهمی دارد. زیرا تامین آب شیرین برای مصارف مختلف از جمله گرمایش، سرمایش، اطفاء حریق و مصرف عمومی نیازمند یک سیستم قدرتمند و قابل‌ اعتماد است. هنگام انتخاب و خرید پمپ آب برای منزل ابتدا عوامل مهم و ویژگی‌های دستگاه را در‌ نظر بگیرید. برای بررسی، مقایسه و انتخاب پمپ آب برای ساختمان سه طبقه به فاکتورهای مهم زیر توجه کنید:

بهره‌وری انرژی

تخمین مقدار برق مصرفی برای پمپ‌های ساختمانی بسیار مهم است، زیرا مصرف برق می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر هزینه‌های عملیاتی داشته باشد و با بهره‌وری انرژی مرتبط است. پمپ‌های آب برای عملکرد خود به مقدار زیادی برق نیاز دارند، بنابراین انتخاب کارآمدترین پمپ می‌تواند باعث صرفه‌جویی در مصرف برق و کاهش هزینه‌های انرژی شود.

استاندارد‌ها و مقررات ساختمانی

رعایت استاندارد‌ها و مقررات نصب و استفاده از پمپ آب یکی از فاکتورهای اصلی انتخاب پمپ آب خانگی است. این امر عملکرد و ایمنی سیستم آب را تضمین می‌کند. همچنین در کیفیت پمپ آب و طراحی موتور آن تأثیر می‌گذارد.

نیاز حجم آب

مصرف آب در ساختمان‌ها یک مسأله اساسی است و شامل تعداد واحد‌ها، تعداد سرنشینان، نوع آب مصرفی برای گرمایش، سرمایش، آب سرد و گرم و سیستم‌های اطفاء حریق است. به‌علاوه، دبی و فشار مورد نیاز پمپ آب را تعیین می‌کند.

فشار آب مورد نیاز

فشار مورد نیاز برای پمپ آب برای ساختمان سه طبقه با مصرف و نیاز‌های توزیع آب خانه ارتباط مستقیم دارد. این فشار نیازمندی‌های مختلفی از جمله ارتفاع مورد نظر برای رساندن آب به نقاط مختلف دارد. به عنوان مثال، در مورد نقاط مصرف؛ پمپ نیز مانند منابع آب شست‌و‌شو یا سرویس که به دلیل موقعیت مکانی نیاز به ارتفاع بالایی دارند، باید توانایی تولید فشار مورد نظر را در ارتفاع مورد نظر داشته باشد.

نحوه انتخاب  پمپ آب ساختمان سه طبقه

برای خرید پمپ آب برای ساختمان سه طبقه به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای خرید پمپ آب ساختمان های سه طبقه باید به کیفیت ساخت و کارایی محصولی که خریداری می‌کنید توجه کنید؛ زیرا برخی از شما به عملکرد و کیفیت صدا اهمیت زیادی می‌دهید. البته برخی از خریداران متاسفانه به دلیل پرداخت هزینه کمتر برای خرید پمپ آب، به صدای پمپ، عملکرد صحیح و هوشمند آن توجهی نمی‌کنند. هنگام خرید پمپ آب برای ساختمان سه طبقه توصیه می کنیم به موارد زیر توجه کنید.

  • سعی کنید به قطر لوله و قطر خارجی توجه کنید. زیرا این المان‌ها جزء عناصر اصلی در بین پارامتر‌های خرید پمپ آب خانگی مناسب هستند. همچنین مشخصات الکتریکی می‌تواند به وضوح نوع مصرف انرژی را نشان دهد. متاسفانه با وجود مصرف انرژی، مشاهده می‌شود که برخی حتی با هزینه‌های بالای مصرف برق مواجه شده‌اند.
  • دبی یا سرعت پمپ به توانایی پمپ در حرکت آب اشاره دارد به عنوان یک قاعده کلی، دبی هر واحد از خانه ۰. ۴ متر مکعب در ساعت در هنگام استفاده همزمان است.
  • به مقدار توانی که پمپ می‌تواند به عنوان انرژی مکانیکی تولید و به آب منتقل کند، توان پمپ می‌گویند که بر حسب اسب بخار یا کیلووات محاسبه می‌شود. موقع خرید پمپ برای منزل خود می‌بایست به توان پمپ توجه کنید.
  • یک ساختمان سه طبقه به فشار آب بیشتری نیاز دارد، بنابراین باید از پمپ قوی‌تری استفاده کنیم. برای گردش آب در سراسر ساختمان در ساختمان‌های سه طبقه اگر فشار آب کافی نباشد تنها مشکل در طبقه سوم است. بهتر است از پمپ جت تک اسبی در ساختمان‌های سه طبقه استفاده کنید. این پمپ به راحتی مشکل فشار آب یک ساختمان سه طبقه را حل می‌کند.
  • فاکتور مهمی که هنگام خرید پمپ آب برای ساختمان سه طبقه باید به آن توجه کرد، برند پمپ آب است. از آنجایی که طیف پمپ‌ها با توجه به کاربرد آن‌ها بسیار گسترده است، برند‌های مختلفی در بازار وجود دارد که می‌توان آن‌ها را به سه گروه کیفیت بالا با قیمت بالا، کیفیت بالا با قیمت متوسط و قیمت پایین با کیفیت پایین تقسیم کرد.
  • هنگام خرید پمپ آب برای ساختمان سه طبقه به کشور سازنده دستگاه، گارانتی طولانی مدت و خدمات پس از فروش توجه کنید.
  • در صورت مونتاژ نادرست، علاوه بر هزینه بالا، پمپ از گارانتی خارج می شود، بنابراین نصب پمپ باید توسط کارشناسان متخصص انجام شود.

خرید پمپ آب خانگی

قیمت خرید پمپ آب برای ساختمان سه طبقه

پمپ‌های آب ساختمان با مدل‌ها و برندهای مختلف در بازار موجود هستند. اما از آنجایی که پمپ‌های آب یکی از دستگاه‌های با کارایی بالا هستند که به مرور زمان مستهلک می شوند، مشتریان زیادی به دنبال این نوع پمپ آب هستند. در حال حاضر قیمت پمپ آب با توجه به کیفیت ساخت و نوع استفاده از پمپ آب تعیین می‌شود و در این زمان توصیه ما این است که سعی کنید از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید. هزینه پمپ آب در خانه به عوامل مهم دیگری مانند ظرفیت پمپ، فشار و دبی مورد نیاز، توان یا قدرت پمپ، استفاده چند لیتری در هر دقیقه و نوع تجهیزات بستگی دارد. به‌علاوه برند و کشور سازنده پمپ در تعیین قیمت نهایی دستگاه مهم هستند. مواردی همچون کیفیت محصول، قطعات مورد استفاده در ساخت آن، وارداتی بودن محصول، تفاوت قیمت ارز، روش بسته‌بندی و غیره نیز از فاکتورهای مهم در قیمت پمپ هستند.

قیمت پمپ آب

سخن آخر

انتخاب پمپ آب برای ساختمان سه طبقه بر اساس پارامتر‌هایی مانند تعداد و میزان کاربری واحد‌ها صورت می‌گیرد و با در نظر گرفتن شرایط محیطی و محاسبه ضایعات در نهایت می‌توان به گزینه‌های مناسب دست یافت. کیفیت ساخت موتور پمپ و متریالی که در تولید پمپ دخیل هستند، از موارد مهم خرید پمپ به‌ شمار می‌آیند. مردم می‌توانند از پمپ‌های آب برای جابجایی آب و کنترل فشار آب در ساختمان‌ها استفاده کنند. این پمپ‌ها کاملاً قدرتمند هستند و برای روستا‌ها یا خانه‌های دو تا سه طبقه قابل استفاده هستند.

شرکت پمپ لئو در سال  ۱۹۹۵ در کشور  چین تاسیس شد. این مجموعه با ساخت انواع بوستر پمپ آبرسانی، پمپ های آپارتمانی ، ساختمانی و صنعتی توانسته یکی از بهترین تولیدکنندگان پمپ با کیفیت در بازار های داخلی و بین الملی باشد و سالانه محصولات خود را به ۱۳۰ کشور جهان صادر کند. مجموعه صنعتی تولید کننده پمپ های آب لیو با ساخت انواع پمپ ها در مصارف مختلف خانگی، صنعتی و کشاورزی نیاز بازار مصرف کننده را تامین می کند.  جهت خرید پمپ لئو با مشاوران ما تماس بگیرید. 

دیدگاهتان را بنویسید